lördag 23 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Som jag skrev igår så har jag tagit lite ledigt idag. Tyvärr måste snickare Christer se till att han får lön från en arbetsgivare ibland. Jag har ju inte råd att betala honom det han är värd - det skulle kosta mig många hundra tusentals kronor, och jag har inte så många pengar.

Om snickare Christer vore en sån där risk-kapitalist skulle han ha övergett oss för långa sen, för vi är inte ekonomiskt lönsamma. Men som tur är för oss ser han det som att vi kan ge mycket annat istället.

Alla som tycker om katter, vet att en katt kan skänka mycket glädje, tröst, värme och kärlek. Vi kan också kosta pengar - javisst! Men det kan nästan alla levande varelser göra.

Om man har lyckan att vara kattägd, ska man veta att det är ett stort ansvar man tar på sig. Vi är inga slit-och-släng varelser. Vi är levande varelser med känslor, precis som ni tvåbeningar!

Vi är alla värda ett bra liv. Kan du hjälpa oss till det?

10 kommentarer:

  1. Vi kan bara injama, alla är värda ett bra liv! Vi har dragit en vinst med våra kattägda, hoppas att din/dina kommer snart.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är roligt att läsa om er som dragit vinstlotter. Det får mig att hoppas också.

      Radera
  2. Vi instämme också!
    Jättetrevligt att Christer är av rätt sort som hjälper till med så mycket.
    Sin kunskap, erfarenhet och sin tid!

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja, Christer har ett hjärta av guld - åtminstone för oss katter och det är ju huvudsaken tycker jag! Rubina.

      Radera
  3. Jag jamar som dom andra.
    Och en sak är säkert, snickare Christer är en 2-bening med hjärtat på rätta stället.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jaaa, det är tur för oss att snickare Christer är så snäll.

      Radera
  4. Jamar instämmande jag också :)
    Tur att det finns såna snälla 2-beningar som snickar Christer!

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, annars hade vi haft stora problem, kan jag jama.

      Radera
  5. Vi jamar också instämmande, alla är värda fina hem! Vi är säkra på att du också kommer få ett
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, en dag så kanske det är min tur?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...