onsdag 8 april 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Igår läste jag i tidningen att Stockholms Katthem   nu äntligen fått flytta till sitt nya ställe. Vi är så glada att både de och Kattstallet  kommer fortsätta och utöka sin verksamhet, båda i nya, fräscha lokaler.

De har en helt annan ekonomi än vi på Södertälje Katthem, då de både har fler och större sponsorer och dessutom begåvats med stora donationer i form av arv och liknande.

Vi är jätteglada för våra sponsorer och vi gör så gott vi kan med de resurser vi har. Vi hoppas vi kan stärka våra finanser med hjälp av det kattpensionat vi just nu håller på att bygga.

Det blir inte så stort, men vi hoppas och tror att de katter som kommer bli vår gäster kommer att trivas där.

14 kommentarer:

  1. Aha, det är ett pensionat ni håller på med, det har jag inte fattat tidigare! Ett sånt där hotell som jag bor på ibland. Vad synd att det ligger litet långt bort för min del. Men jag är säker på att blir ett populärt ställe att checka in på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det vore ju en ära att få dig som gäst på pensionatet, men det blir ju lite lång resväg.

      Radera
  2. Klart att alla kissar som checkar in hos Er kommer att trivas.
    Så fint som du gör det Rubina, kan det inte bli annat än bra.
    Håller med om att katthem borde ha mer pengar att röra sig med.
    Ibland skickar jag iväg min matte o husse till katthemmet i stan med sand, påsar, leksaker o gottis.
    Det gör att jag känner att jag bidrar lite.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är bra att du skickar iväg dina människor till katthemmet med grejer. Det behövs alltid.

      Radera
  3. De verkar ha fått det riktigt fint på Stockholms katthem och det är jättebra att detsamma ta hand om fler kissar som.oss. Men å andra sidan så kan ni ståta med hur trevliga alla ni som arbetar med oss katter är och det fantastiska engagemanget!! Tror att pensionatet kommer att bokas fullt när allt är klart! Vi ska jama riktigt högt och sprida ut att ni öppnat pensionatet och givetvis göra reklam för alla fina fyrbeningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, vad snälla ni är. Fast det dröjer lite till innan vi kan öppna.

      Radera
  4. Vi tycker att ert katthem är jättefint! Det viktigaste är ju att man blir väl omhändertagen och det gör man ju på Södertälje katthem. Vi tror att pensionatet kommer att bli väldigt populärt, smart idé.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, vi måste göra nåt för att få finanserna att gå ihop.

      Radera
  5. Klart att alla kissar som checkar in hos Er kommer att trivas !
    Jamar som Gustav att det är synd ert Pensionat ligger litet långt bort för min del :(

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja det går ju inte att resa hur långt som helst när man ska ta in på pensionat.

      Radera
  6. Rubina, matte och jag tycker att erat katthem är mysigt:-), jag har ju bott där så jag vet, nosbuff/Cornelia. ps. snart fyller jag 1 år, kan man tänka sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, ja du bodde i buren mitt emot min. Tänk att du redan är 1 år!

      Radera
  7. Åh, tänk om ert kattpensionat hade legat närmre oss, då hade vi definitivt tagit in på det! Fast helst hade vi ju velat att hela katthemmet låg närmre, det är så långt mellan Malmö och Södertälje...
    Håller tummar och tassar att det dyker upp en stenrik arvtant eller arvfarbror som testamenterar en förmögenhet till er, för det är ni så värda!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse. ja det är lite långt mellan Malmö och Södertälje. Tänk om vi fick ett jättearv! Vad mycket mer vi skulle kunna göra då.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...