fredag 3 april 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har det varit ganska lugnt här. Det ska visst bli en lång fredag, säger de. Vi katter märker ingen skillnad på längden. Antagligen bara nåt tok som tvåbeningar hittat på?

Annars har jag och snickare Christer haft lite jobbjam på morgonen. Han var här och satte upp de sista gipsskivorna. I morgon ska allt spacklas. Varenda skarv och varenda skruvhål ska spacklas och  slipas innan det målas. Snickare Christer ska ha spackelskola.

Det är här jag börjar bli orolig för att allt ska gå åt pipan. Det är nämligen så att BLOGGHJÄLPEN tror hon ska lära sig att spackla lite!

Nåjam, nu är ju snickare Christer närvarande så han kan väl stoppa henne när det blir alltför tokigt.

Fast hon ska nog inte spackla hela dan. Hon har sagt att hon ska vara inne hos oss en del också och ge oss påskgodis som vi fick igår av en jättesnäll tjej som ofta kommer förbi med både godis och pengar till oss katter. Vi är så glada att det finns så många som hjälper oss. Annars skulle vi inte kunna bo här i väntan på våra för-alltid-hem.



     

10 kommentarer:

  1. Hoppas att fredagen inte blir längre än andra fredagar ;-)

    Nosbuffar å Påskgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, nä, det räcker med vanliga fredagslängder.

      Radera
  2. Oj oj. Det låter lite otäckt med en spacklande blogghjälp. Bäst att du och dina kattvänner aktar er så ni inte får i pälsen.

    SvaraRadera
  3. Skall blogghjälpen spackla? *fnissjam* Kan du inte låna blixtapparaten och ta ett kort på henne så vi får se? Tur att du har snickare Christer som håller koll på henne. Men det där med godiset lät bra, ni får säkert lite gos också.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag hittade ingen blixtapparat. Sen blev det väl inte allför tokigt eftersom snickare Christer var där.

      Radera
  4. Jamar som du, måste vara 2-beningarna som hittat på att det skulle vara en lång dag idag.
    I så fall skulle jag hunnit med mycket mera idag och det har jag inte gjort.
    Låter kul att blogghjälpen ska spackla, vem vet, hon kanske blir jamars duktig på det tack vare att Christer visar henne.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nej, jag tror det var nåt lurt med den där långa fredagen. Vi märkte ingen skillnad.

      Radera
  5. Försök hålla blogghjälpen ifrån spacklandet, du kan väl hitta på lite xtra uppgifter åt henne inne hos er, det går hon säkert på,hihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jag ska göra vad jag kan för att rädda pensionatsbygget.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...