söndag 26 april 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har vi haft öppet hus, loppis och kaffeservering. Det brukar vi ofta ha på söndagarna. Det är lite varierande hur många som kommer. Idag var det rätt hyggligt med besökare, men vi kan ta emot fler! Det har jag sett till.

En av besökarna var Micke och Molles matte. Ni kanske minns att Micke har varit bloggkatt här före mig? Nu bor de hos sin matte och har det jamarbra. De har i alla fall inte glömt sina kokmpisar här på katthemmet.

De hade skickat med sin matte en stor påse med kattgodis. Efter en stund kom matten in i vår bur med en av sorterna. Den luktade väldigt gott, men jag var ändå lite tveksam, för jag känner ju inte henne så bra. Jag måste ju vänja mig vid människor innan jag vågar ta sånt de ger mig.

 Men eftersom både Micke och Molle försäkrat att hon är snäll vågade jag ta en liten bit ur henne hand i alla fall.

Efteråt, när hon gått, fick jag smaka lite mer av blogghjälpen. Mmmmmm, den sorten vill vi har mer av! Också.

10 kommentarer:

  1. ÅH vad modigt att dig att våga smaka så där! Hoppas din människa kommer snart.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, mmmm, jag var jättemodig!

      Radera
  2. En hel påse med godis? Oj vilken snäll matte Micke och Molle har!
    Vad modig du var som vågade smaka ur hennes hand.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, de har en jättesnäll matte - fast de busar lite mycket ibland, Micke och Molle.

      Radera
  3. Skönt att du vågade :) Du blir allt modigare, Rubina! Bra gjort!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag vågar lite mer nu, men blogghjälpen säger att jag har en bit kvar.

      Radera
  4. Du är försiktig av naturen, men du vågade ändå äta godiset som Micke o Molles matte gav dig. Det var bra gjort av dig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ja, blogghjälpen tycker också jag var duktig!

      Radera
  5. Du var så modig Rubina! Inte så lätt att ta för sig av nya tvåbeningar och dess utom en burkompis som ville ha allt godis för sig själv ;). Men jag är helt säker på att Micke och Molle skickar med en ny laddning godis snart igen..

    Ps! Hälsa blogghjälpen att matte fick tji när hon kom hem. Nu har även jag, Molle försökt och rymma med brorsan. Det trodde matte aldrig! Kalla mig för feg, ha där fick hon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, ja, Beauty är mer framme än jag vågar vara, Hi-hi, där fick du för att du kallade Molle för feg!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...