måndag 9 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag ägnat mig åt yttre spaning.  Blogghjälpen säger att man inte ser om jag tittar ut eller in på bilden. Undrar om hon behöver starkare glasögon? Det syns ju tydligt att jag spanar på allt där ute.

Det kommer inte bli nån lång semester för min del. På torsdag är det förstås öppet hus, på lördag och söndag ska snickare Christer och snickare Patrik och kanske snälla Kjelle börja snickra burar i pensionatet. Som ni förstår betyder det att jag måste detaljplanera massor.

Men jag gillar att jobba hårt. Det här ska bli Sveriges finaste kattpensionat!

13 kommentarer:

  1. Jösses, det syns ju hur tydligt som helst att du tittar UT!! Nu får blogghjälpen skärpa sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jamvisst syns det tydligt att jag tittar ut? Konstiga blogghjälpen.

      Radera
  2. Klart att du håller ett vakande öga på allt som händer :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, det är ju mitt jobb!

      Radera
  3. Mycket att hålla reda på, skönt att du har en vakande tass över allting för då vet vi ju att det blir bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, utan nån som kollade allt skulle det snabbt bli kaos här.

      Radera
  4. Tror jam det att det blir det finaste kattpensionatet i Sverige när du håller din vakande tass över det hela.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, klart det blir! Läste hos Gustav att du ska till vettisen i morgon. Här hålls det tassar må du tro!

      Radera
  5. Under din vana och säkra tass kommer arbetet med både öppet hus och bygge flyta utan mankemang! Och skulle det haka upp sig nånstans har du säkert en plan B för det med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du har helt rätt, som vanligt. Jag har planer från B-Ö!

      Radera
  6. Det kan väl alla se att du spanar ut och har full koll på omgivningen?
    Vi har inte det minsta tvivel på att kattpensionatet blir jamarfint när du håller din vakande tass över allt
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä, alla kan inte se så självklara saker. Inte en som börjar på blo och slutar på älpen!

      Radera
  7. Håller med dig om att den där Blogghjälpen nog skulle behöva nya glasögon om hon inte ser att du spanar utåt!!

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...