fredag 6 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Vilken vecka! Först allt jobb i helgen med pensionatet, sen all planering för mattan i pensionatet (som nu ligger på plats),  sen all oro för lilla R. Ovanpå det måste jag så klart ta tass om öppet hus som vanligt igår.

Det värsta har så klart varit lilla R. Idag har vi beslutat att hon slipper bada. Vi avvaktar till i morgon. Det gäller ju inte bara att få bort bensinen ur pälsen, vi måste ju värna om hennes psykiska välbefinnande också.

I morgon blir det jobb igen med pensionatet. Jag måste fortsätta planeringen med det nu, så jag hinner inte blogga mer ikväll.

10 kommentarer:

  1. Du har mycket att stå i och då måste du prioritera.
    Hoppas du hinner vila lite i helgen också.
    Sen håller jag mina tassar för att Lilla R ska slippa mer bad.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det blir nog inte s mycket vila i helgen. Mycket jobb då, ser du.

      Radera
  2. Så skönt för lilla R att slippa badet i dag! Vad hemskt att det ska ta så lång tid att tvätta bort bensinen. Jag tänker så mycket på den lilla katten och hoppas att hon snart är helt fri från bensin och kan börja må bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, snällt att du tänker på lilla R. Hon känner det och hon behöver det.

      Radera
  3. Så skönt för lilla R att slippa badet idag och hon får vila!
    Ni måste också vila liiite i helgen, ni har ju öppet hus på söndag :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, vi har öppet hus på söndag, men mycket vila blir det inte!

      Radera
  4. Jag blir alldeles matt katt när jag läser om allt jobb du har ansvar för! Tur att du får litet återhämtningstid, det måste man unna sig! Och tur också att R fick återhämta sig idag och slippa det förfärliga badet. Hoppas att bensinen är borta nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, lite återhämtningstid måste man unna sig. Det vet ju du som har så mycket att stå i hemma hos dig.

      Radera
  5. Oj, oj, det är verkligen mycket att stå i, vi jamar med de andra,skönt att lilla R slipper badet idag. Vi håller tassarna för att all bensin är borta. Fortsätt med din fina jobb Rubina, vi tror dina människor kommer snart.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi håller alla tassarna för att lilla R ska slippa bada mer och att all bensin är borta.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...