tisdag 17 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Nu är det dags för nästa förberedelse. Det kanske ser ut som om jag vilar på bilden? Fel, fel fel! Jag ligger och tänker ut hur vi ska göra på Årsmötet på lördag och vilka frågor blogghjälpen ska ta upp.

Det är ju mitt första årsmöte, så det känns lite pirrigt. Blogghjälpen säger att det inte är så vanligt att nån bloggkatt tar tass om flera årsmöten - hon tror aldrig det hänt.

Ni vet ju sedan igår att det är en fråga jag villl att hon tar upp - godistilldelningen på katthemmet. Men hon har ju ingen aning om hur det går till på ett årsmöte, så hon säger att frågan inte hör hemma där!

Alltså - om inte den frågan hör hemma där, vilken fråga gör det då?

9 kommentarer:

  1. Fin bild på dig Rubina - syns ju hur tydligt som helst att du tänker skarpt och att du nog nästan har kommit på ett sätt att föra fram godisfrågan på årsmötet så att de förstår att nu är det slutlekt angående detta eviga godisämne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam hoppas verkligen att budskapet gått fram!

      Radera
  2. Bra Rubina, sätt ner tassen rejält hårt i bordet.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jaaam, det tänker jag verkligen göra.

      Radera
  3. Men vad jamar du? Hör inte den frågan hemma där? *skakar på huvudet* Nu måste väl blogghjälpen ända ha snurrat till det extra mycket! Det är absolut en fråga som hör hemma på top 5 listan över de viktigaste frågorna!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst är det! Topp 2-listan till och med!

      Radera
  4. Hur kan den annars så kloka blogghjälpen säga något så dumt ??
    Godisfrågan är ju jätteviktig den med.
    Lycka till och puss från Molly

    SvaraRadera
    Svar
    1. Molly, nåjam, så klok vet jag inte om hon är annars heller, men i den här frågan är hon ju heltokig.

      Radera
  5. Men HALLÅ ! Om inte godisfrågan hör hemma på Årsmötet , vart hör det hemma då ??!!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...