söndag 15 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar



Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Fullt ös hela dagen! Först bygget med snickare Christer. På nedre bilden kan ni se att det hänt massor idag igen. Och det är  Christer ensam som gjort allt både igår och idag. Det går undan när han jobbar. Tror det är därför vi jobbar så bra ihop, han och jag.

Nästa helg fortsätter vi.Jag har lite tid på mig att ordna planeringen inför den helgen också.

Sen var det öppet hus också. Som vanligt var ingen intresserad av oss, Rakel och mig. De tycker väl att vi är för blyga. Fast om man är ännu blygare och ser ut på ett speciellt sätt, då kan man få intresseanmälningar ändå. Är inte det konstigt?

Nåjam, nu ska jag vila lite. Det har varit en jobbig helg så jag kommer somna tidigt.

15 kommentarer:

  1. Misströsta inte Rubina, din och Rakels tid kommer också.
    En dag kommer det att komma in någon riktigt snäll 2-bening som vill ha just Er två.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, så säger blogghjälpen också. Om ni båda säger det kanske det är sant?

      Radera
  2. Oj vad ni jobbar på! Era människor kommer de också,ibland tar det lite längre tid har vi lärt oss och så är det ju så viktigt att det blir rätt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja - rätt är viktigast!

      Radera
  3. Bra jobbet, vila ut till nästa helg, Sötnos :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ha! Inte en chans. Har jamarmycket att göra nu.

      Radera
  4. Oj då ni jobbar och sliter! Matte tycker ni gör ett riktigt fint jobb tillsammans.

    Vi håller tassarna för att eran tvåbening kommer snart. Men vi vet hur jobbigt det är när alla går förbi buren och inte vill se hur fina kissar vi egentligen är. Men helt plötsligt kom en tvåbening som ville ha oss och nu visar vi vår lycka genom att kurra nästan hela tiden. Snart blir det lika dant för er två!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, ja ni har haft tur eftersom precis rätt tvåbening fastnade för just er. Kanske blir det likadant för oss en dag?

      Radera
  5. Jamarns vilket jobb ni har gjort, det märks verkligen att ni är ett bra team!
    Snart skall du se att era tvåbeningar kommer
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam,, vi jobbar jättebra ihop, snickare Christer och jag.

      Radera
  6. Vilken tur att snickare Christer har dig!
    Och vet du, en dag kommer dina människor, precis som det varit med alla andra före dig. Det är ju inte brådis heller, bättre vänta så det blir rätt. Matte säger att ni är jättefina och det som fattas är bara den rätta människan. När den kommer, då vet du och då vet den människan.Man känner på sig när det är rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, känner man det på sig? Då har rätt människa inte varit här ännu.

      Radera
  7. 'Dummisar' som bara går på utseendet, det är ju som jamats så många gånger tidigare Kattsonligheten som räknas :-)! Tills dina människor kommer så är det nog bra att du ser till att kattpensionatet blir klart, utan din hjälp skulle det ta tvåbeningarna flera år att få det färdigt, hihihihi!......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, du har alldeles rätt. Det är nog bra om jag är kvar här till pensionatet är i gång.

      Radera
  8. Ja jisses vad det gått undan med byggandet i helgen *tittar storögt*
    Jag är helt säker på att en vacker dag som kommer dom rätta människorna för dig och Rakel !!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...