lördag 14 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Oj, vad vi har jobbat idag, snickare Christer och jag. Först skickade jag iväg honom och blogghjälpen att köpa material till burarna i blivande pensionatet.  Sen har Christer sågat till en massa saker och börjar bygga stommarna till burarna.

Det går exakt efter ritningarna. Eller, det gör det faktiskt inte. Tack vare vårt fina samarbete ligger vi faktiskt lite före tidsplanen.

I morgon kör vi så det ryker igen. Då kommer nog snälla snickare Patrik och hjälper oss också, liksom snälla Bonnie. Kanske kommer ytterligare nån, det vet vi inte ännu.

Annars fick jag och mina burkompisar lite godis av blogghjälpen idag. Det är ju lördag, så det var inte mer än rätt.

Nu ska jag gå igenom arbetsbeskrivningen jag gjort inför morgondagen, så allt löper smidigt med bygget.




12 kommentarer:

  1. Det ser jättebra ut, fast det klart, när du håller i trådarna KAN det ju inte bli annat :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, nä, det har du ju alldeles rätt i!

      Radera
  2. Ingen rast å ingen ro för arbetsledaren Rubina men du borde ha fått fredagsgodis också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ska genast jama till om fredagsgodis också! Tack för påminnelsen.

      Radera
  3. Ser jättefint ut.
    Kommer att bli bra när det blir färdigt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det kommer bli så fint så man kan inte tro att det var samma rum som det var från början!

      Radera
  4. Oj så fint det blir. Tyvärr är mina tjänare på sina jobb, de som betalar kattmaten och sanden, så jag kan inte hjälpa dig med handkraft. Men nästa helg så! Då ska jag beordra iväg dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, vad snällt av dig att låna ut dina människor nästa helg. Det kommer finna mycket kvar att göra då.

      Radera
  5. Härligt när det till och med går lite bättre än man tänkt! Ni är superduktiga! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi jobbar jamarsnabbt!

      Radera
  6. Klart att det går fortare än det var tänkt med dig som arbetsledare :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, *rodnar lite* jam, jag ser till så allt blir gjort så snabbt och bra som möjligt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...