söndag 15 februari 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Nu har jag klarat av mitt första öppet hus & loppis! Blogghjälpen sa att jag gjorde det riktigt bra. Jag fick godis av henne. Sen ville hon leka med ett snöre med en vippa på. Men då ville inte jag vara med längre. Jag var ganska trött efter allt jobb den här dagen, så då fick jag vara ifred.

På förmiddagen var jag arbetsledare. Snickare Christer och jag håller ju på att bygga ett kattpensionat, som jag berättade om igår. Jag är ju inte så van vid sånt ännu, men Christer och jag hjälps åt, så då går det jättebra. Sen är det flera ur styrelsen som hjälper till med målning och sånt, och de måste ju också få instruktioner av mig så det inte blir fel färger och så vidare. Tänk om det skulle måla taket svart och väggarna prickiga! Det skulle ju inte alls se bra ut. Sånt måste man tänka på om man är arbetsledare.

I morgon ska jag ta det lite lugnt. Det kan behövas efter den här rivstarten som bloggkatt.



5 kommentarer:

  1. Du gör ett jättebra jobb! Fast prickiga väggar vore ganska kul ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Jag förstod att du skulle klara dagens arbetsuppgifter även om det kanske blev lite mycket på en gång.
    Rätt jamat, vila nu imorgon.

    Ozzy

    SvaraRadera
  3. Skönt att det gick bra med allting, det är ju alltid lite extra spinnande första gången man gör en sak! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Håller med Julia och Amanda om att det hade nog varit lite kuligt med prickiga väggar :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Du förtjänar verkligen lite lugn och ro efter att ha jobbat så hårt. *nickar*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...