onsdag 18 februari 2015

Blogghjälpen har ordet


Det är med största sorg jag tvingas berätta att Sammie inte klarade kampen.

Han slutade äta igår eftermiddag. Han var gul i huden och slemhinnorna redan när ha kom in på djursjukhuset i förrgår och blev bara ännu gulare. Detta tyder på att de inre organen gett upp.

När veterinären ringde idag förstod vi att det inte fanns mer att göra. Han måste få ro.

Det känns så oändligt sorgligt att han inte fick hjälp i tid, denna fina lilla kille. Han älskade livet och han var värd att få leva det.

Sammie; jag kommer alltid minnas dig och alla hyss du hade för dig på katthemmet. Jag minns förra årsmötet vi hade på katthemmet. Du satt i din bur alldeles nära bordet där jag satt. Du busade och levde om och det var inte helt lätt att koncentrera sig på själva mötet, ska jag säga. Det var aldrig svårt att få material till bloggen så länge du var bloggkatt. Det hände alltid nåt positivt runt dig.

Du har en stor plats i mitt hjärta.

Vi gjorde allt vi kunde, men hjälpen kom för sent.

Jag tänder ett ljus för dig idag, och jag tror att många av dina bloggvänner också kommer göra det.

21 kommentarer:

  1. Sov gott allra sötaste lilla Sammie! Så tragiskt att du inte fick det liv du förtjänade. Men nu får du ro och vila och kan skutta runt på oändliga gröna ängar med dina kamrater. Massor med Nosbuffar <3

    SvaraRadera
  2. Åh, så sorgligt. Jag kände dig inte men gråter ändå över att sånt här ska behöva ske. <3

    SvaraRadera
  3. Jag hoppades in i det sista att Sammi skulle klara sig, men så blev det inte.
    Lilla fina Sammie.
    Carina

    SvaraRadera
  4. Stackars Sammie, lilla fina katt <3 Det som känns extra hårt är att han kanske kunde ha räddats om bara hjälpen kommit i tid. Men vi hoppas och tror att han kände kärleken och engagemanget från er under sin sista tid. Det är en liten tröst i allt det sorgliga.
    Många varma kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  5. Vila ifrid lilla gubben! Så otroligt sorgligt och onödigt

    SvaraRadera
  6. Så fruktansvärt onödigt, Ja Sammie var verkligen speciell som katt och bloggkatt. Han kunde ju ha fått ett så bra liv! Hur korkade och 'blinda' kan människor bli, jag blir så arg!!!

    SvaraRadera
  7. Så hemskt och sorgligt att Sammie inte klarade sig. Det är förfärligt när det går så illa för en liten katt. Hur kan människor vara så hjärtlösa att de inte hjälper sin katt till veterinären när han blir sjuk!

    SvaraRadera
  8. Jag kan bara hålla med alla andra inlägg . Hoppas han får det bra där han är nu!!!! Så himla onödigt att d ska bli så. Å SKÄMS på sig som va hans så kallade matte
    åsa

    SvaraRadera
  9. Så sitter man ännu en gång med tårarna rinnande för en liten katt som fått tassa vidare. Det känns så bittert att han inte fick vård direkt. Kanske hade det inte hjälp ändå, men chansen hade väl ändå varit mycket större. Det är bara att djupt beklaga att det finns så många oansvariga djurägare, och man kan bara hoppas Sammies matte aldrig mer tar sig an något djur.

    SvaraRadera
  10. Stackars lilla Sammie. *torkar tårar med tassen*

    SvaraRadera
  11. <3 Ledsna. Skönt att veta att Sammie är hos Skaparkatten och har det bra nu även om vi önskar att det var annorlunda och att han fått leva ett längre liv i trygghet och kärlek.Tröstbuffar

    SvaraRadera
  12. Lille lille Sammie katten.
    Hoppas att du har det bra nu när du tassat över Regnbågsbron.

    Vet ej om ni orkar, men Sammies matte bör bli anmäld för vanvård.

    Ozzys Matte o Husse

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  14. så dåligt att ta bort en kommentar, som är ärlig, kan ni inte ta sanning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alldeles säkert att du Anonyme sitter inne med sanningen. Jag ska gärna bemöta dina kommentarer i morgon. Tror inte det kommer gynna dig men jag kan göra det om du önskar.

      Radera
    2. OM nu kommentaren är ÄRLIG var för är du anonym???
      Om du kikar runt så är de som kommenterar anonymt har skrivit under kommentaren med namn!
      Heja Kattson, ge svar på tal!

      Radera
    3. Till anonym 18 februari kl 20.07 och 20.30

      Jag vill bara meddela dig att jag såg vad du kallade mig i går kväll (innan kommentaren togs bort) men jag bemöter aldrig sådant.
      För övrigt vill jag bara tala om att du är inte så anonym som du kanske tror.
      Det går att spåra IP-adresser om du inte vet det.

      Ozzys matte

      Radera
  15. Lille Sammie... Jag är så ledsen att han inte klarade sig...
    Har tänkt på honom hela dan och kommit hem och läser detta sorgliga besked nu...

    Sov i ro hos Skaparkatten, Sammie.

    / Barbro

    SvaraRadera
  16. Vila i ro finaste Sammie <3 <3 <3 :'(

    SvaraRadera
  17. Fyjam vad sorgligt! *tårar på nosen*
    Man blir så ledsen när en sjuk vän inte får den hjälp som behövs i tid!
    Här är vi dessutom oroliga för Mårrgan som också är sjuk.
    Vila i frid Sammie!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  18. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...