tisdag 30 december 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har det hänt både tråkiga och kuliga saker. Jag börjar med de tråkiga.

På eftermiddagen var blogghjälpen här. Hon var inne hos skyggisarna som fått flytta ut från karantän in i kattsalen nu. Sen gick hon ut därifrån och plötsligt började det smälla som bara den alldeles utanför katthemmet. Fler katter fick panik, även såna som vanligen är trygga.

Blogghjälpen flög nerför trappan och ryckte upp dörren och skrek åt dem som smällde. Hon sa att katterna får panik och att det dessutom är förbjudet att skjuta av smällare. De som smällde slutade genast och sa att de inte visste. Och så tackade de blogghjälpen för att hon sa till. Vi hoppas att inga fler smäller. Det är så många som blir rädda och ingen frisk människa vill skrämma djur.

Men på förmiddagen hände det roligare saker. JAG SMET NÄMLIGEN UT UR BUREN! Det är första gången - men definitivt inte sista! Jag sprang och gömde mig under en diskbänk som finns i kattsalen. Efter en stund kom M också. Vi satt där jättelänge, men sen gick vi tillbaka till vår bur.

Men jama den lycka som varar - nu har de satt för utrymmet under diskbänken, så ingen kommer in där längre! Attans. Jag får hitta nån annanstans att gömma mig nästa gång.


10 kommentarer:

  1. Fyjam så läskigt det måste varit när det började smälla. Själv är jag inte så orolig, men jag håller så klart ett öga på tjejerna som dom inte blir rädda imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, bra att du håller koll på tjejerna. De kan behöva dig på nyårsafton.

      Radera
  2. Det var ju ändå något att de slutade smälla när de blev tillsagda, och inte var såna som bara hånflinade och inte brydde sig.
    Och äntligen har du tagit upp traditionen med att rymma! Några av dina företrädare att ju varit synnerligen skickliga rymmare, och kunnat utforska många spännande utrymmen där! Dumt att de spikat för, men det finns säkert massor med annat att undersöka där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nu var det dags! Nu ska jag rymma OFTA!

      Radera
  3. De där smällarna är riktigt läskiga! Tur att blogghjälpen var där och kunde ryta ifrån. Bra att ni tagit upp smitnings traditionen. Det måste finnas andra små utrymmen som de inte spikat för. Det måste ni ju undersöka vidare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, jag lovar - det finns massor av utrymmen kvar!

      Radera
  4. Vilken tur att Blogghjälpen rusade ut och talade med dem och att de slutade genast och bad om ursäkt. Hoppas att alla lugnade ner sig efter smällarna!
    Vi bor så till att vi sällan hör nåt och vi bryr oss inte heller, som tur är!
    Så busiga ni var som smet iväg. Skönt att ni inte kom längre än till diskbänken ;-)
    BUSFRÖN!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, vi hoppas bara att inge fler börjar smälla så där. Det var riktigt otäckt.

      Radera
  5. Heja Pauline!! Det hör ju liksom traditionsenligt till att bloggkatter ska smita ut och kolla att allt är som det ska in i minsta detalj - nåjam, de får väl skylla sig själva när du nu inte ges tillträde till området under diskbänken.......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, nu tänker jag verkligen ta nåt ansvar för vad som händer under diskbänken!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...