tisdag 2 december 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Jag har ju tidigare jamat att jag tycker Sverige halkar efter mer och mer när det gäller djurskydd.

Idag läser jag i tidningen att Malta förbjuder levande djur på cirkus.

Sedan tidigare är det förbjudet att ha levande djur på cirkus i Grekland,  Cypern, och Bosnien-Hercegovina.

Men i Sverige är det fritt fram att plåga stackars djur och tvinga dem att uppträda på cirkus.

När ska våra myndigheter vakna?

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, det hoppas jag också!

      Radera
  2. Nu vore väl bra! Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det tycker jag och mina kompisar här på katthemmet också.

      Radera
  3. Ofta tycker vi att beslutsfattarna här i landet inte alls bryr sig om oss djur. *surar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, tror vi måste börja ta tass om frågan själva.

      Radera
  4. Vi får väl marschera i samlad trupp och väcka dem!??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, toppenidé! Här ska marscheras!

      Radera
  5. Håller tassarna för att det snart blir förbjudet i Sverige med !

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det är inte en dag för tidigt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...