lördag 13 december 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag ska ni få se prov på hur tokiga bilder blogghjälpen tar ibland. Det var inte alls så blålila i min bur som det blev på bilden.

Nåjam, det gör inte så mycket.

Idag är det ju Lucia. Här på katthemmet firar vi katter när kvällspatrullen gått. Men jag vill nämna en kompis som blivit korad till Årets Lussekatt i Eskilstunakuriren, nämligen Pepsi. Det är en av mina kompisar som jobbar stenhårt. Som stödkatt på ett korttidsboende är det fullt upp hela tiden.

Synd att inte flera vårinrättningar inser värdet av att anställa en stödkatt. Tänk vad mycket nytta de gör!

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni får ett mysigt Luciafirande ikväll! Hurrjam för Pepsi! Vi håller tummarna för att korttidsboendet får vara kvar och inte blir nedlagt. Sen jamar vi som du, alla vårdhem borde ha minst en stödkatt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi hade jamarkul på Lussefirandet. Vi hade precis gått och lagt oss när morgonpatrullen kom.

      Radera
  2. Vi tycker som du, alla vårdhem borde ha en stödkatt! Bilden blev cool tycker vi! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, minst en stödkatt per vårdhem. Så borde det vara.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...