fredag 7 november 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag ska jam minsann berätta vad som hände här på katthemmet!

Vi hade trevligt besök av fyra tjejer från Gotlands Katthem. De var här för att närvara vid No-Killseminariet som Svekatt anordnar i morgon på ABF-huset i Stockholm. Fler från vårt katthem ska också komma dit. Bland andra blogghjälpen.

 Jo, saken var så här: jam gosade med min kompis M, som jag ofta gör. Jag buffar på honom och jamar om att jag gillar honom.

Vid ett tillfälle stod jag och åt i godan ro och M stod bredvid mig. Jag buffade på honom lite då och då. Samtidigt kände jag att han strök mig över ryggen. Det kändes bra. Det gjorde han flera gånger.

Sen gick jag därifrån och då strök han mig fortfarande över ryggen - fast han stod kvar vid matskålen! Då fattade jag vad som hände. "Nån" - jag ska inte jama om vem men namnet börjar på blo och slutar på älpen - stod helt fräckt och klappade mig på ryggen!!!

När jag väl förstod att det inte var M som gjorde det tassade jag till "Nån", men jag hade inte klorna ute. Så får man väl inte göra?

14 kommentarer:

  1. joo, de får. och visst var det skönt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jamehhh, jam veeet ju inte om det är skönt?

      Radera
  2. Håller med Pelle. Visst får dom det och det ÄR skönt att bli klappad av en snällis :)
    För nog tyckte du att det var räät så mysigt, egentligen.... Tills du kom på att det inte var M, utan "NÅN" som klappade...

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, om M klappar är det skönt, men ... det blir så konstigt annars ju!

      Radera
  3. Pauline, prova att stryka blogghjälpen över till exempel armen nån gång, alltså vänligt utan klor. Min lilla kompis Sparansa gör det ibland på min matte o hon gillar det jättemycket. Själv är jag ju killkatt o gör inte sånt..... Jam från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, stryka över armen? Kan man göra det?

      Radera
  4. Hon är klurig Blogghjälpen! Men visst var det skönt? Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, Blogghjälpen? Varför tror ni det var henne jag menade?

      Radera
  5. Blogghjälpen är en riktig luring, men man får faktiskt göra så när man är en snällis och det är hon i allra högsta grad. Visst var det mysigt ändå? Jag tror att om hon lurar dig så flera gånger så kommer du till slut våga känna att det är jamarskönt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, och du jamar också om blogghjälpen. Jag har ju inte nämnt henne!

      Radera
  6. Vilken luring den där Blogghjälpen verkar vara ibland !
    Fast erkänn att det var lite mysigt i alla fall :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, förstår inte varför alla jamar om blogghjälpen. Henne har jag ju inte nämnt!

      Radera
  7. LITET lurigt var det allt att hon låtsades vara M! Men vem vet, en dag kanske du buffar på blo...älpen just för att bli klappad på ryggen? Hoppas det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, kanske. Men jag är inte mogen för det än.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...