torsdag 9 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om öppet hus ikväll igen. Blogghjälpen har varit här och jag fick lite godis. Jag lät henne ge mig det - utan att klappa till henne med tassen!

Hon såg lite förvånad ut, men verkade glad ändå.

Sen la jag mig på min favoritstol. Då gick blogghjälpen ut ur buren och blixtrade mig utifrån. Jag låg kvar - helt cool. Undrar om man ska satsa på att bli en cool eller kelig katt. Det tål att funderas på.

Sen har jag funderat på en annan sak. Patrick Modiano Ska få Nobelpriset i litteratur. Han är känd för att vara skygg. Det finns det många katter som är också, eftersom de blivit illa behandlade. Många av de avlivas av såna som inte tycker att alla katter är värda ett bra liv. Men om skygga människor får leva - varför ska inte skygga katter få det?


Patrick Modiano

10 kommentarer:

  1. Där satte du verkligen tassen på musen - varför skall inte skygga katter få leva när skygga människor får det? Det accepteras dessutom på ett annat sätt att människor är olika, men vi katter skall tydligen vara sociala och keliga allihopa för att duga för såna där myndighetsfolk. Vi är ju alla olika, en del är blyga, en del framåt, en del sociala, en del trivs bäst själva - oavsett om vi är katter, skällisar eller tvåbeningar. Men vi är lika mycket värda oavsett hur vi är! *stampar med tassen*
    Sen tycker vi du skall satsa på att bli en cool kelkatt, för gos är det bästaste som finns med någon man litar på!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam visst är vi alla llika mycket värda även om vi är olika! *stampar också med tassen*

      Radera
  2. Alice är klok hon också, vi jamar som hon.. Helt klart en cool kelkatt för gos är verkligen det bästaste.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, jag tror jag ska satsa på cool kelkatt!

      Radera
  3. Håller med Alice att där satte du verkligen tassen rätt på musen !
    Klart som Tonfiskspad att även skygga katter ska få leva !!
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, konstigt att det finns de som inte tycker det. Vad är det för fel på dem?

      Radera
  4. En cool kelig katt i ditt egna hemma! MYSIGT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, visst kan man väl vara både cool och kelig?

      Radera
  5. Jam tycker du ska bli en kelig katt. Det e jamarmysigt när man väl börjat gosa med en människa som man tycker om.
    /Tindra, fd katthemskatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam, det kanske är det *drar tassen under hakan och funderar*

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...