lördag 4 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har jag läst i Jamlundatidningen igen. Det är inga roliga nyheter. Det handlar om  Djurambulansen i Skåne.
  
Tror det är bäst att ni läser själva och bildar er en uppfattning. Själv tänker jag på alla de kompisar som de skickat till avlivning trots att de istället borde fått hjälp till ett eget, kärleksfullt hem.

Jag blir ledsen när jag läser sånt här. Hoppas det blir ordentlig debatt och grundlig utredning om vem som gjort vad.

Om de rykten som sprids är sanna är det riktigt ruskigt. Jag skulle vilja tassa till alla som är dumma. Med klorna ute!

6 kommentarer:

  1. Ja, nog skulle vissa få känna på dina vassa tassar!
    Vi måste hoppas att det reder ut saken ordentligt!

    Lördagsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, jag hoppas verkligen att detta utreds ordentligt!

      Radera
  2. Ruskig läsning! Såna där rufflare borde sitta i bur, en liten bur. Med för liten sandlåda.
    För det gör mig ledsen att läsa hur de gör pengar på andras elände.
    Morr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, visst är det hemskt. Och sen är det faktiskt VI som betalar också!

      Radera
  3. Vi håller fullständigt med. Fyjam så elakt att försöka luras på det där sättet när det gäller sjuka och skadade djur! Frääääs!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam tycker vi skulle anordna ett generalfrääääs åt såna här dummisar.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...