måndag 27 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har jam fått en ny kompis!  En av mina burkompisar flyttade ju igår och då blev jag så klart lite ledsen. Hon var väldigt trevlig.

Men idag är jag glad igen! För nu har M flyttat in i min bur! Han är jättestilig! Jam tror nästan jag är tjär!

Fast en sak är konstig med alla mina burkompisar. Dom smäller inte till vare sig blogghjälpen eller nån annan med tassen! Visst är det konstigt? För - visst ska man väl göra det? Eller?

6 kommentarer:

  1. Nämen, vad kan det vara för en söt liten kompis som du har träffat? *nyfiken*
    Ibland måste man smälla till sin människa för att visa vem som bestämmer, men helst ska man undvika det. Dom kan bli så ledsna annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam visst kan de bli ledsna, men numer försöker jag undvika det ganska ofta.

      Radera
  2. Oj en liten romans på gång, han blir säkert också tjär i dig du e ju så jätte söt å smart.
    Om du känner att du måste smälla till med tassen så försökt att hålla inne klorna i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det är sällan jag har klorna ute. JAg vill inte skada nån.

      Radera
  3. Hmm, dumma blogger snodde vår kattentar så vi försöker igen.
    Vad spinnande med en stilig kille som burkompis!
    Tvåbeningar kan vara lite kinkiga med att man tassar till dem, men jag tycker det är helt ok om man inte har klorna ute
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, ni skulle bara se honom. Jag brukar inte ha klorna ute numer. Det är visst inte så populärt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...