söndag 26 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Så har jag ordnat med ännu ett öppet hus. Men inte bara det!

I förmiddags tog jag tass om dem ur styrelsen och snickare Christer som kom till katthemmet för att hjälpa till med vissa byggarbeten.  Givetvis hade jag en arbetsbeskrivning så de visste precis vad som skulle göras.

Sen på eftermiddagen var det öppet hus och då var det ju också sista söndagen i månaden vilket betyder att loppisen var öppen. Trots att vi inte hade annonserat nåt särskilt, annat än på hemsidan, så gav det en hel del pengar. Det var jamarkul.

En av mina burkompisar flyttade idag. Jam tror hon får ett bra hem, ett sånt hem som jag vill ha. Efteråt kom blogghjälpen in i buren med lite godis. Jag åt ur hennes hand. Jag lyfta bara ena framtassen lite - men jag klippte inte till henne!


6 kommentarer:

  1. Jättebra att du börjar lita liiite på blogghjälpen.
    Du inser nog snart att det är BARA snällisar som finns där, liksom alla de som kommer på besök!

    Nosbuffar och nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller jam, det kanske inte är så dumt. Fast man får nog tänka igenom detta noga.

      Radera
  2. Måste jama att det är duktigt gjort av dig att inte tassa till blogghjälpen. Viska kan ibland ge husse en rak högertass om han inte passar sig. Hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, he-he, Viska och jam har lite gemensamt hör jam.

      Radera
  3. Åh så kul att ni fick in en del pengar på Loppisen och att du inte tassade till Blogghjälpen när hon gav dig godis idag :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jam, vi behöver varenda krona. Jag för bok på varje öre!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...