fredag 24 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag tänkte jag visa en bild som säger så mycket.

Det börjar bli kallt ute nu, särskilt om nätterna. Även om det kanske inte alltid är jamarkul att bo på ett katthem, så gör jag mycket hellre det än sitter ute och fryser nånstans utan mat och utan nån som bryr sig om mig.

Tyvärr kan vi inte ta hand om alla som behöver hjälp, men vi gör så gott vi kan.

Tänk om det inte fanns katthem där snälla människor jobbade på sin fritid med att hjälpa katterna. Jag vill inte ens tänka på hur det skulle vara då.

Om du känner nån snäll människa som kan ta hand om en eller flera av oss, säg åt dem att komma till katthemmet då. Eller har du kanske själv möjlighet att ta hand om nån av oss?

Vi finns här för dig som vill och kan ta ansvar för oss! (O B S! det här är min nya slogan. Vad tycks?).

2 kommentarer:

  1. Superbra slogan Pauline! Tänk om ALLA katter fick möjligheten att bli 'föralltidkatter' :-)

    SvaraRadera
  2. Sven, jam, jag önskar att vi alla fick den chansen.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...