onsdag 1 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har jag läst i Jamlundatidningen att var tjugonde riksdagspolitiker inte betalar sin TV-licens. Jam tycker att man kan tycka vad som helst om TV-programmen, men är det lag på att man ska betala licens om man har TV, så ska väl våra politiska företrädare föregå med gott exempel. Eller får de inte betalt, kanske? Precis som volontärerna på katthemmen.

Om jag får en TV nån gång, ska jag be mina människor betala licens för den. Fast först måste jag ju få några människor, förstås...

Annars har det varit rätt lugnt idag. Håller på att förbereda två möten på katthemmet för blogghjälpen i morgon, men sånt klarar jag med ena framtassen numer.

14 kommentarer:

  1. Illa illa att så många av dom inte betalat TV-licens !
    Hemma hos mig är det också lugnt en stund till :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det är väl det minsta kan kan begära - att våra folkvalda följer lagen?

      Radera
  2. Dina framtida människor kommer givetvis vara exemplariska när det gäller att betala TV licensen.
    ps. det finns skojsiga djurprogram att titta på på TVn :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, klart de kommer vara föredömen på alla sätt!

      Radera
  3. Va, betalar de inte? *brydd* Tänk att så många inte har möjlighet att se TV hemma? För inte smiter de väl undan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nääää, det kan jag väl aldrig tro?

      Radera
  4. Min husse är duktig och betalar licensen, även om han vägrar kolla på kanal 1 å 2.
    Personligen tycker jag man kunde ge pengarna till katthem som gör nytta och räddar liv, istället för en fånig licens. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst vore det mycket bättre om licenspengarna gick till katthem, men jag tror inte de som inte betalar ger de pengarna till katthemmen heller?

      Radera
  5. Verkar som de som har mest ska betala minst. Dåligt tycker vi. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det är jättedåligt!

      Radera
  6. Vi tycker man skall ta licenspengarna från skatten och införa en obligatorisk avgift till katthemmen istället.
    Vilken jamarsnygg design på nätdörren som du och Christer har tassat ihop!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det var en bra idé! Obligatorisk avgift till katthemmen - tänk om det kunde bli så.

      Radera
  7. Här betalas licensen jamartaoss punktligt varje gång den kommer. "Så mycket glädje man har haft av sin tv i sina dar, så är det en självklarhet", säger matte. Och vi jamar med!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, ni har en klok matte. Önska att alla politiker vore lika kloka.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...