tisdag 9 september 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Nu är det meningen att jag ska presentera mig. När man gör det ska man berätta vem man är. Jam, vem är jag?

Jo, jag, min mamma och mina syskon hade ett hem en gång. Jag var väldigt liten då, så jag minns inte så mycket. Min mamma, som flyttade till katthemmet med oss, sa att det nog var bättre om jag inte mindes så mycket från den tiden.

Men vissa saker kommer jag ihåg i alla fall.  Det var aldrig nån som gosade med oss. Tvärtom, fnös de när de fick se oss. Precis som om det var vårt fel att vi fanns. Vi hade ju inte bett att få komma till världen. Dessutom tycker jag att alla har rätt att vara välkomna, även om jag är väl medveten om att det inte är så.

Vi fick bo i en låda. Det var väl OK om tvåbeningarna hade visat att vi var välkomna att bo i lådan.

Men så var det inte...


14 kommentarer:

  1. Aldrig blir man klok på hur vissa tvåbenta fungerar, eller rättare jamat inte fungerar? Uschjam, så trist och jobbigt du haft det, och förmodligen kommer det ännu mer hemskheter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja min start i livet var då rakt inte rolig.

      Radera
  2. morrhårsdarr från oss här...man ska vara snäll och krama sina små liv varje dag många gånger säger matte!gos e ju det bästa vi vet säger skruttan och leon också

    kramar och tröstande pannbuffar från oss här,kan tänka oss att det blir mer jobbiga minnen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sari, tänk om nån hade kramat mig varje dag *drömmer*

      Radera
  3. Hej Pauline !
    Man blir lika ledsen varje gång man hör om hur dumma vissa 2-benta är :(

    Tassklappar o NOsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja, och att dummisarna aldrig tar slut!

      Radera
  4. Mjausan Pauline. Man undrar hur tvåbeningar tänker.
    Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, jag tror inte en del tänker alls.

      Radera
  5. Fyjam för dummisar! Kattonger är jamarskojsiga att leka och sova i - MEN man skall inte vara tvingad att bo i dem! *stampar med tassen*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, precis. Dom ska men leka med och i.

      Radera
  6. Gos och god omvårdnad är en kattlig rättighet!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ja men vissa känner visst inte till det.

      Radera
  7. Lilla vännen! Så ska man inte behöva ha det! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nä, jag vill inte att nån mer katt ska ha det så.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...