onsdag 17 september 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Nu när jag berättat en del av min ganska sorgliga historia tänker jag ta itu med de vardagliga sysslorna här på katthemmet. Det vill säga de som en bloggkatt har.

I morgon är det till exempel Öppet Hus. Jag funderade ett tag på om jag skulle fixa till nåt annorlunda grepp, men  jag måste nog inse att mina företrädare ordnat det så bra, så jag fortsätter som vanligt.

Ni som kommer på öppet hus behöver alltså inte vänta er några överraskningar - bara jättefina katter som behöver ett eget, kärleksfullt hem. Välkomna i morgon mellan 17-19!

12 kommentarer:

  1. Klokt köra på med det gamla konceptet! Vad mer behövs än superfina katter?? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam - där ställde du verkligen rätt fråga!

      Radera
  2. Det är viktigt med rutiner, säger min husse och jag håller med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, helt rätt. Rutiner är V och R, eller vad det heter.

      Radera
  3. Låter bra att fortsätta med det som fungerar! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, sånt ska man nog inte ändra på.

      Radera
  4. Vad kan vara viktigare än fina katter? Vi är säkra på att alla besökare kommer bli jättenöjda.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag hoppas de blir det. Annars för de skylla sig själva.

      Radera
  5. Du ser ju väldigt beredd ut, så jag är säker på att allt kommer flyta på galant i morgon! Hoppas bara att det kommer många riktiga människor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag är taggad till svanstippen! Allt kommer nog gå bra!

      Radera
  6. Vi har läst flera inlägg på rad nu och suttit trollbundna. Och ett litet leende har letat sig fram mitt i all ledsnad över allt sorgligt som hänt - för det är så himla gulligt att läsa om hur bra du jobbar med dina tasslag! :-) Så liten, och ändå så modig och tuff <3
    Så skönt att ni alla är trygga på katthemmet nu! Önskar er all lycka på er väg mot era för alltid-hem!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, tasslagen sitter som en häck, eller vad det heter. Klart man måste bli tuff när man lever ute.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...