onsdag 3 september 2014

Hej, det är Micke på Södertälje Katthem.

Idag har vi jobbat med riktigt svåra saker. Vi kommer ju att flytta till vårt nya hem på lördag. Det betyder att vi har torsdag, fredag och delar av lördagen på oss att planera allt. Det låter kanske som om vi har gott om tid, men det är mycket som ska hinnas med på den tiden. 

Mest orolig är jag förstås över att matte ska vara försenad på lördag. Men jag tror och hoppas att hon längtar lika mycket efter oss som vi efter henne och vårt hem.

Sen är det ju det där med min efterträdare. Det är inte så lätt att bli bloggkatt, ska ni veta. I morgon till exempel, är det öppet hus. Vem tror ni ska ordna med det? Jo, bloggkatten.

På söndag är det både öppet hus och Hittekattens Dag. Vem tror ni ska ordna med det? Jo, bloggkatten. Oh då har jag flyttat, så då får min efterträdare ta tass om allt. Men det kommer h*n att fixa! Bara h*n får stöd av er.



9 kommentarer:

  1. Inte behöver ni vara oroliga, jag vill ju att ni ska komma hem så fort som möjligt. Nu börjar allt bli klart. Balkongen är innätad, dörr till Ludde är klar. Alla leksaker och mysplatser till er ligger utspridda. Nu fattas ju bara ni!! Men du har ju en del att stå i innan ni flyttar hem. Men det kommer gå perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan/matte, åhhh vad skönt! Vad bra allt verkar bli!

      Radera
  2. Tänk, sista öppet hus som du ansvarar för! Tar för givet att din efterträdare är med och lär sig allt? Sedan kommer allt säkert flyta på precis som det ska, som det har gjort för alla bloggkatter hittills! Glöm inte påminna efterträdaren om behovet av ökad godistilldelning, det som verkar svårast av allt att genomföra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jodå, min efterträdare är med hela tiden och lär sig. Det kommer gå jättebra. Problemet med godistilldelningen är redan högt uppe på agendan!

      Radera
  3. En sak e säker - er matte kommer INTE att vara försenad på lördag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, det tror vi faktist inte heller! Men det är ju nervöst ändå...

      Radera
  4. Mycket nu! Matte kommer säkert i tid för hon längtar med all säkerhet efter er också! Tänk nu är det inte många dagar kvar! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nä, nu är det verkligen nära!

      Radera
  5. Förstår att det känns tufft, men du har ju en riktigt härlig belöning att se fram emot när jobbet är gjort! Vi tror inte heller att nya matte håller tiden - vi tror att hon kommer för TIDIGT, hon kan säkert inte vänta tills det är dags :-) <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...