onsdag 6 augusti 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag hade blogghjälpen och jag konferens på förmiddagen. Jag låg i henne knä och vi pratade massor.

Blogghjälpen var lite bekymrad idag. Jag har nämligen lite besvär med min mage. Hon klappade mig på magen och sa att vi hoppas det går över med lite dietfoder.

Då rynkade jag lite på nosen, och minsa kompisar också, för de förstod ju att de skulle få samma mat.

Men så satte de in skålar med dietfodret. Ha - det blev nästan slagsmål i buren, för alla tyckte det var supergott! Då måste det ju hjälpa mot magontet också?

16 kommentarer:

  1. Fyjam så trist med magen. Hoppas det supergoda fodret hjälper. Fast inte för fort så klart så det tar slut direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, vi kommer nog inte låtsas om när jag blivit frisk!

      Radera
  2. Hihihi! Inte kul att du har problem med magen men kuligt att det blev 'slagsmål' om den! Bra att du äntligen fick till en konferens med blogghjälpen ni måste ju gå igenom viktiga saker enligt DIN dagordning :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, vi har verkligen mycket att gå igenom!

      Radera
  3. Oj, jag menar ju inte slagsmål om magen... slagsmål om maten menar jag ju!!

    SvaraRadera
  4. Låter ju otroligt att det finns dietmat som är värt att "slåss" över :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jam, fodertillverkarna har skärpt sig!

      Radera
  5. Vad bra att ni gillade dietfodret, nu håller vi tassarna för att magen gillar det också!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, jag hoppas magen gillar det också!

      Radera
  6. Bra med dietmat som är gott!
    Vi säger som de andra, hoppas att din lilla mage gillar dietmaten också ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, min mage kommer säkert illa dietmaten också.

      Radera
  7. Så tråkigt med din mage, håller tassarna att dietfodret hjälper. Och på jam om dietmat så är det ju revolutionerande nyheter du jamar om för oss - tänk att det har uppfunnits ett GOTT dietfoder, hurrjam! :D
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, jam, är det inte sensationellt!

      Radera
  8. Bra att maten var god i alla fall. Håller tassarna för att det blir ordning på lilla magen fort.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det måste bara bli ordning på den!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...