måndag 25 augusti 2014

Katten Micke på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Micke på Södertälje Katthem.

Vet ni att det snart är val i Sverige? Jag har förstås tänkt mycket på  vem jag ska rösta på. Det är inte lätt. SVEKATT har gjort en sammanställning   på vad de olika partierna har för planer för djurskyddet efter valet.

Det är få som ger några klara, framåtblickande besked. Många tycker att det är bra som det är. Andra  tycker t o m att vi är bäst.

Om det är så blir jag orolig. Med så många katter, mer än 100 000, som är hemlösa, finns det ingen som helst anledning att vara nöjd.

Vi måste helt enkelt kämpa för alla som inte har ett bra liv!


9 kommentarer:

  1. Så bra att SVEKATT har gjort en sammanställning på vad dom olika partierna egentligen tycker när det gäller djurskyddet !
    Vi är är möjligen hyffsat bra på djurskydd i Sverige , så långt kan jag sträcka tassen :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jam, hyfsat bra - men det räcker inte.

      Radera
    2. Var ju det jag menade med att vi möjligen är hyffsat bra på djurskydd i Sverige. Inte att vi ska nöja oss med det !

      Radera
  2. Jamarbra att de har gjort en sammanställning! Matte tänkte rösta nu i veckan så vi skall jama åt henne vad hon skall välja.
    Vi jamar som Kjelle Bus att visst har vi bra skydd när det gäller en hel del, men det är mycket kvar att göra!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, bra att ni jamar åt matte vad hon ska välja så det blir rätt.

      Radera
  3. Då ska vi genast tassa dit och titta för visst behövs det göras mycket, mycket mer.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jaaaam, det behövs verkigen.

      Radera
  4. Jam, det tål att tänka på det där valet... Tänk, om vi katter hade fått rösta, då hade det nog blivit många fler kattdebatter i riksdagen!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, ja och då hade vi kunnat sitta där och jama också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...