lördag 23 augusti 2014

Katten Micke på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Micke på Södertälje Katthem.

Oj vilken kul dag det varit. Det har varit många människor här. Tyvärr var det ingen som fastnade för oss idag heller, men vi har tittat på många besökare.  De har inte fått gå in i burarna och hälsa på oss idag, för det har stått öppet ända ut på gatan, och man vill inte att vi ska smita ut och försvinna.

Loppisen har i alla fall gått jamarbra och många har fikat, ätit grillkorv och köpt lotter och vunnit saker.

Blogghjälpen har varit inne hos mig sedan loppisen var slut. Vi jamade lite, men jag hade inte så mycket tid med henne, för precis när hon kom in kom jag på att jag var jamarhungrig, så jag fick lov att gå till matskålen och äta.

Hon talade lite med Molle och vår burkompis Kerstin istället. Hon är också väldigt trevlig, fast vi umgås inte så mycket. Tror hon mest ligger och tänker på att hon vill ha ett eget hem, precis som vi andra.

3 kommentarer:

  1. Matte säger att du såg alldeles uttröttad ut när hon kikade in till dig. Måste varit jobbigt idag. Mycket att hålla koll på. Men vi ser ju att det flöt på bra.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det kom mycket folk och vi är säkra på att alla var jamarnöjda eftersom du hade tagit tass om allt.
    Matte var tyvärr upptagen idag. Vi håller tassarna för att era människor kommer på öppet hus imorgon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Matte sa - när hon kom hem från loppisen - att allt var perfekt arrangerat ut i minsta klospets, inte undra på att du var helt utkattad! Men gissa om vi blev förvånade när hon berättade att hon lämnat in en intresseanmälan gällande lilla Cornelia!!!! Nu väntar vi bara på att blogghjälpen kommer å godkänner oss! :-)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...