torsdag 21 augusti 2014

Katten Micke på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Micke på Södertälje Katthem.

Tänk, man hinner knappt bli varm i pälsen som bloggkatt innan man blir tjendis i Länstidningen i Södertälje!

Reportern och fotografen fick en sak om baktassen - det är inte Molle, min bor och bästis på bilden - det är JAG, Micke som blogghjälpen håller i famnen.

Men det gör inget att det står att det är Molle, vi behöver ju båda ett gemensamt hem.

Idag har jag ordnat med öppet hus.  Ganska många besökare, men ingen som var intresserad av oss.

På lördag har jag nästa uppdrag. Jag ska för första gången ordna med loppis, kaffe med gott bröd (enligt tvåbeningarna alltså), lotteri och, om vädret tillåter, grillad korv.

Det blir mellan 13 och ca 16. Ni som inte bor alltför lång ifrån kommer väl?

13 kommentarer:

  1. Vad bra att ni syns! Hoppas att det hjälper så att du, brorsan och många fler får komma hem! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jaaam, jag hoppas också det hjälper.

      Radera
  2. Hoppas att tjendisskapet ökar era chanser till föralltidhemmet! Håller tassarna! Och vad synd att jag inte kan komma till din loppis, men jag är säker på att allt kommer flyta på precis som det ska. Och så håller jag tassarna för att det ska komma många människor som ger mycket pengar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det hade verkligen varit roligt om du kunde komma, men jag förstår ju att du har mycket att stå i hemma också.

      Radera
  3. Jamar som Gustav att hoppas att kändisskapet ökar era eller andra katter på Katthemmet chans till att få ett purrfekt föralltidhem !"

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, vi hoppas också att det innebär att det kommer många fina kattmänniskor till oss och som vi kan ta tass om.

      Radera
  4. Åh vad stilig du är på bilden! Vi håller tummar och tassar för er. Ni är verkligen värda ett bra hem snart! Du och Molle är mina favoritkillar och jag kommer i helgen och kelar med er igen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, bra att du kommer i helgen! Vi väntar på dig.

      Radera
  5. Er människa kommer, var så säker. Matte är kär i er , så säkert finns det fler som är det. Ni är såå stiliga säger hon(fnys) har så vackra ögon,(dubbelfnys) och svansar. Vi ska ju inte vara fler katter här, så vi får plats med de som behöver lite extra.
    Skickar matte på lördag, något uppdrag kan du väl sätta henne på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, din matte är toppen, och din husse också! Det ska bli jamarkul att träffas i morgon!

      Radera
  6. Jamarbra artikel! Det märks att du var med och instruerade alla. Tänk om jamarmånga ser bilden på dig och vill ge dig och brorsan ett för-alltid-hem, så många att det är kö utanför nästa gång ni har öppet hus *drömmer*
    Det håller vi tassarna för!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klart jag var med och instruerade. Undrar vad det hade blivit för artikel annars? Kommer din matte i morgon?

      Radera
  7. Oh, så roligt att du har blivit kändis, Micke! *klappar tassarna* Lite förargligt med namnet men som de andra jamar, det viktigaste är ju ändå att ni får synas. Både du och blogghjälpen är jättebra på bilden!
    Tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...