torsdag 14 augusti 2014

Katten Micke på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Micke på Södertälje Katthem.

Idag ska jag börja med att presentera mig. Jag heter alltså Micke och jag bor på Södertälje Katthem tillsammans med min bror och bästa kompis Molle. 

Innan vi kom hit hade vi ett hem. Det var vi och husse. Det kom rätt mycket andra människor också, men de brydde sig inte så mycket om oss.

Efter en tid blev husse tröttare och tröttare. Det kom hem andra människor som sa att husse måste åka in på sjukhus. Då blev vi oroliga. Vi ville inte att nån skulle åka nånstans.

Men en dag kom de och hämtade husse. Nästa dag kom det människor till lägenheten igen. De sa till varandra "Vad ska vi göra med katterna? Det är väl ingen som tar hand om dem?"

I morgon ska jag berätta vidare.

11 kommentarer:

  1. Fyjam så otäckt att husse blev sjuk. *ryser*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Sippo, jam det var riktigt tråkigt.

      Radera
  2. Vi jamar som Sippo, vad läskigt och sorgligt att er husse blev sjuk och hämtad! Vilken tur att du ändå hade brorsan Molle hos dig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, vi hade stor nytta av varandra, Molle och jag.

      Radera
  3. Nu förstår vi ju att det eländiga börjar..åh så trist att er husse blev sjuk.Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Fy jam så sorgligt att er Husse hämtades med ambulansen :(

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, vi var jätteledsna och skärrade.

      Radera
  5. Nä ä - era stackare - där satt ni ensamma i lägenheten å visste inte vad som skulle hända med er....Ryser när jag tänker på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det var väldigt otäckt, kan jag jama.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...