torsdag 31 juli 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag var det öppet hus igen. Blogghjälpen och jag talade lite om olika saker. Jag hade en del spaningsarbeten att utföra samtidigt, så jag hade inte tid att ligga i hennes knä idag.

Hon sa att det inte gjorde nåt. Vi har jamarbra kontakt ändå, sa hon.

I morgon förmiddag kommer hon tillbaka för det är några av mina kompisar som ska åka hem då. Vi ska nog fortsätta vår diskussion då.

Som bloggkatt är det ju mycket man funderar över, och det kan vara bra att ha nån att bollplanka med. Jag vet inte riktigt vad det betyder, men jag har en pingisboll här och den kanske jag kan använda och putta till blogghjälpen när jag bollplankar?

8 kommentarer:

  1. Att putta pingisboll till blogghjälpen låter som en kul idé. Jag brukade spela en hel del tassboll när jag var ungkatt. Jättekul och jag är helt övertygad om att man blir intelligent av det också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam är också säker på att mann blir intelligent av att spela tassboll!

      Radera
  2. Du har ju mycket att ha ordning på! Det där med bollen låter bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, bollen är toppen! Prova ni med!

      Radera
  3. Tassboll är alltid kul och att förena arbete och bus låter som en bra ide. Jag tror blogghjälpen också tycker tassboll är skoj.
    Vad kul att några av dina kompisar får åka hem imorgon, snart är det nog din tur.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam - fast det är förstås mest arbete!

      Radera
  4. Spaningsarbete för att säkerställa alla katters trygghet på katthemmet måste ju alltid komma i första tass! Blogghjälpen får vänta på sin tur!
    ps. jag ääälllskar pingisbollar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, klart blogghjälpen kommer i andra tass! Visst är pingisbollar toppen?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...