söndag 20 juli 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Nu har jag klarat av Öppet Hus igen. Det kom lite folk, men jag gissar att många var ute vid badstränderna istället.

Jag tig i alla fall tillfället i akt att kalla in blogghjälpen till en konferens i min bur.

När hon kommit in i buren jamade jag åt henne att sätta sig på min stol. Sen hoppade jag upp i hennes knä. Vi diskuterade bl a värmen på katthemmet. Vi hoppas att vår nya kylanordning ska kopplas in i morgon. Det har blivit lite fel med kopplingar och annat.

Efter en stund frågade blogghjälpen om jag inte kunde hoppa ner från hennes knä, för hon påstod att det inte precis blev svalare av att jag låg där. Jag, som lärt mig en hel del om både förhandlingstaktik och facktermer, sa att jag ligger kvar - "det är inte förhandlingsbart".

Så vi fortsatte diskussionen och jag gav noggranna instruktioner om hur man skulle göra så att kylanläggningen fungerar. Hoppas hon förstod!

12 kommentarer:

  1. Det är viktigt att vara tydlig i förhandlingar och det är ju du! Hoppas att det löser sig så att ni får det lite svalare imorgon.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, man har ju lärt sig en del som bloggkatt.

      Radera
  2. Det kan inte vara lätt att uppfostra en envis tvåbening som dessutom behöver hjälp med allt.. Stor eloge till dig! Du rockar finis! //Penny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Penny, nä det är egentligen en ganska hopplös uppgift.. Men nån måste ju göra´t.

      Radera
  3. Samie, märks att det var du som höll i ordförandeklubban på din och blogghjälpens konferens! Vissa grejer som typ ligga i knät tills man e klar ÄR ju inte förhandlingsbara!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä precis! Tur att man har lärt sig vara ordförande!

      Radera
  4. Bra att du sätter ner tassen ordentligt! Nu borde till och med blogghjälpen förstå instruktionerna så ni får kyla imorgon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tror du verkligen att till och med hon förstod?

      Radera
  5. Håller tassarna för att kylanläggningen kommer att funka ordentligt imorgon !
    Kan du tänka dig att min matte också gnäller på att det blir på tok för varmt med en katt i knät när det är +30 C ute :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, vad är det för fel på tvåbeningarna? För varmt för att ha en katt i knät! Pffft!

      Radera
  6. Hmjam, vi jamade precis till Sippo, som också jobbar hårt för tillfället, att det inte är riktigt rätt att vi katter ska jobba extra mycket nu i semestertider. Och nu ser vi att du har drabbats av samma sak! Kanske dags att ta ärendet vidare med hjälp av advokatt eller någon annan som kan kattlagen... *funderar*
    Hoppas blogghjälpen förstod dina instruktioner så att du åtminstone får en dräglig arbetsmiljö!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samba och Tasse, nä egentligen är det ju inte rätt, men vad gör man inte för sina kompisar?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...