fredag 18 juli 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har det hänt saker igen. Tre av mina kompisar har flyttat. De bodde i samma bur.  Eftersom den buren blev ledig nu har jag fått den.

Tanken är nog att jag ska få en kompis så småningom, men jag känner mig ännu lite vilsen av att vara tillbaka på katthemmet, så jag får lugna mig lite först.

Egentligen tycker jag ju om andra katter, men jag måste få vänja mig vid att vara på katthemmet först.

Nu ska jag bara ta det lugnt ikväll och möblera min nya bur lite. Man kanske inte har samma inredningssmak som de som bott här förut.

Sen ska jag börja känna efter vem av mina kompisar jag vill ha som burkompis. Det är ju trots allt roligare att ha lite sällskap.

8 kommentarer:

  1. Du får väl försöka 'fredagsmysa' lite grann för dig själv i kväll, möblera lite som du jamar mm. Men RIKTIGT fredagsmys blir det ju inte förrän du är i ditt HEMMA :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, där har du förstås alldeles rätt!

      Radera
  2. Hoppas du hittar ditt föralltid hem snart,Samie (Y)
    Ha en jamans trevlig helg på dig och dina katthems kompisar .

    Tass tass


    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, jag hoppas också att mitt för-alltid-hem dyker upp snart.

      Radera
  3. Vad bra att du har egen bur i början tills du har blivit hemtam igen, sen kan det vara kul att få en trevlig kompis som sambo.
    Möblera om lite kan vara trevligt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är nog nödvändigt att möbler om lite. Men det ska nog bli trivsamt.

      Radera
  4. Skönt att boa in sig lite i lugn och ro. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ibland behöver man vara lite för sig själv!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...