tisdag 22 juli 2014

Katten Samie på Södertälje Kathem berättar

Hej, det är Samiepå Södertälje Katthem.

Idag har snickare Christer och jag jobbat som bara den. Och inte bara vi, snälla Niklas kom också och grejade med elektriciteten. Tänk vilket team vi bildar! Vi hjälper varandra, alla tre.

Jag har visserligen allt annat att sköta också, ni vet - förberedelser för öppet hus på torsdag, kontroller på kontoret, hos mina kompisar i grannburarna o s v. 

En del kanske tror att man kan ta semester nu när det är varmt ute. Inte jag, inte. Jag måste jobba stenhårt. Men nu ska jag faktiskt unna mig några timmars sömn!

4 kommentarer:

  1. Tänk, en sådan tur för katthemmet (även om det var ledsamt för dig) att du kom tillbaka så här mitt i sommaren och tog itu med allt som behöver göras! En orutinerad katt hade behövt mycket mer tid för att komma in i bestyren, men du kunde ta tass om också de svåraste uppgifterna direkt - det måste ju blogghjälpen och de andra vara jamartacksamma för!

    Kurr från Majsan och Jenny, f.d. bloggkatter, numera klosterkatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan och Jenny, ja, det var nog tur för blogghjälpen. Och jag är nte den som hänger läpp - både blogghjälpen och jag tror att jag kommer få ett bra hem snart någon annanstans.

      Radera
  2. Samie! Du e enastående som nu har tagit tag i en mängd göromål! Hoppas det kommer folk på öppet hus i morgon trots det varma vädret - de kan ju gå dit å svalka sig i värmen och samtidigt träffa er katter och kanske adoptera någon!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam hoppas också det kommer många snälla mäniskor i morgon. Jam är beredd!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...