onsdag 9 juli 2014

Katten Daimien på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Daimien på Södertälje Katthem.

Efter att ha varit tillbaka några månader på katthemmet, fick jag igen ett nytt hem. Jag trivdes inte där. Jag kände mig ensam och jamade om det. Matte ringde till katthemmet och sa att hon var orolig att grannarna skulle klaga när jag jamade och undrade om de kunde ta tillbaka mig. Det gjorde de.

När jag kom tillbaka tyckte de på katthemmet att jag såg sliten ut och jag hade gått upp jättemycket i vikt. Jag sattes på diet. Jag fick helt OK dietmat och jag har faktiskt gått ner lite redan.

Nu har ni fått läsa lite om hur jag har haft det.

MEN... häromdagen kom det en familj till katthemmet. De hade en kattjej hemma och hon hade förlorat sin kattkompis (som också kom från katthemmet). De gick runt och tittade på oss katter. Så kom de in till mig. Jag var trevlig som vanligt och de klappade mig och pratade med mig.

Jag tyckte de verkade väldigt trevliga. De skrev en intresseanmälan.

Eftersom jag haft sån otur hittills var vi alldeles ovanligt noga med att jag skulle hamna i rätt familj den här gången.

Idag gjorde blogghjälpen hembesöket. Hon berättade öppet om hur jag haft det och att jag är en väldigt känslig katt o s v. Både matte och husse sa att de läst att jag hade haft många hem, men blogghjälpen berättade att det inte var mitt fel. Jag hade hamnat i fel familjer helt enkelt.

De sa att det här måste fungera Daimien ska inte ha fler hem efter det här hemmet, sa de. När blogghjälpen berättade det för mig blev jag jamarglad. I morgon förmiddag kommer jag att flytta till mitt för-alltid-hem!

Om allt går som det ska skriver jag min sista blogg på katthemmet i morgon!

20 kommentarer:

  1. Vad jamarns?! Har du redan fått ditt för-alltid-hem? Det är nog det snabbaste vi hört talas om! *klappar tassarna*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, blogghjälpen säger att jag slagit hastighetsrekord!

      Radera
  2. Vi håller tummar och tassar för dig!! Du.är en så mysig katt att detta måste bli ett föralltid hem! Lycka till med dina tvåbeningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, jag tror faktiskt att det här blir mitt för-alltid-hem.

      Radera
  3. V Å G E N !!!!
    :-)
    Lycka till.

    SvaraRadera
  4. Daimien - nu slog du väl ändå rekord - snabbast hitta hem EFTER din blogkattsdebut! Vi är sååååå glada för din skull! Det känns som din nya familj är perfekt för dig! Nosbuffs i mängd från oss!

    SvaraRadera
  5. Oj, nu hinner vi nästan inte med i svängarna... men visst är vi JAMARGLADA för din skull och vi håller alla tassar för att det här hemmet blir det RÄTTA för resten av ditt förhoppningsvis långa och lyckliga kattliv. GRATTIS!

    Kurr från klosterkatterna genom Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, det känns i min mage som om det är MINA människor som kommit äntligen!

      Radera
  6. Hurrjam vilka goda nyheter! *svansdans och en rörd tår på nosen*
    Tänk om det kunde gå lika fort för alla bloggkatterna att få ett för-alltid-hem *drömmer*
    Nu håller vi tummarna och tassarna hårt, hårt för att det blir ett purrfekt hem för dig där du alltid får stanna!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. ALice, det vore toppen om det gick lika snabbt och blev lika bra för alla katter!

      Radera
  7. Nu blir vi alldeles blöta i ögat här! Grattis Damien, så skönt att få komma hem och få en fin tjejkompis också. Låter som helt rätt matte och husse! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Duija och Deco, hoppas tjejkompisen tycker att jag är en reko kille!

      Radera
  8. Så jätteroligt att du redan har fått ett hem! Hoppas verkligen att du och hemmets katt kommer att gilla varandra och trivas tillsammans. Du är så väl värd att få ett riktigt gott liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jag tror vi kommer trivas. Jag är ju inte typen som tränger mig på, så om tjejkompisen vill vara ifred får hon vara det.

      Radera

  9. Men Damien, så jamns roligt för dig, att det har gått fort, att få ett-för-alltid-hem
    Jamans grattis till dig, tassarna upp <3

    Lycka nu till med din nya familj, och hoppas du kommer att trivas och få bo kvar där.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, hoppas också jag kommer trivas. Och vad kul att Tarzan är hemma igen!

      Radera
  10. Det här låter ju verkligen lovande. Vi är så glada för din skull, Damien! <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, jag tror det är ett kanonhem!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...