torsdag 3 juli 2014

Katten Daimien på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Daimien på Södertälje Katthem.

Igår fick ni vet att det är jag, Daimien, som ska bli bloggkatt.

Det är klart att det känns lite nervöst och ovant att vara bloggkatt, men Bobo sa att det bara är att köra på.  Så då lyder jag hans råd.

För att börja från början: jag och min kompis Coco hade ett gemensamt hem en gång. En dag sattes vi i bilen. Den for iväg långt. Plötsligt stannade den och vi bars ut. Vi förstod inte vad vi skulle göra där, men våra människor satte sig i bilen och for iväg igen. Vi lämnades nära en tomt i ett område vi inte kände till.

Vi var väldigt rädda, men hade i alla fall varandra. Efter en stund började vi undra varför våra människor inte kom och hämtade oss, för vi ville inte alls vara kvar på det där stället. Så småningom började det gå upp för oss varför vi hamnat på det där stället. Jag tror det var för att våra människor skulle vara säkra på att vi inte hittade tillbaka hem.

Vi var vana vid att få mat hemma. På det här stället fanns ingen mat. Vi började bli hungriga och undrade vad vi skulle ta oss till. Vad hade vi gjort som inte fick bo kvar i vårt hem? Vi förstod inte det. Vi var ju jättesnälla. 

14 kommentarer:

  1. Tänk så grymma en del människor kan vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jam, och de är inte de enda...

      Radera
  2. Usch! Vi blir så himla arga, förstår inte att man kan göra så..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det förstår inte jag heller. Varför gör man så?

      Radera
  3. Men så där får man bara inte göra! *stampar med tassarna*
    Stackars, stackars er vad ni måste ha varit rädda och ledsna!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi var hur ledsna och rädda som helst. Och hungriga.

      Radera
  4. Tänk om jag fick göra så med vissa människor bara släppa av dom nånstans utan mat och vatten.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då kanske, kanske de skulle förstå?

      Radera
  5. Mjausan Daimien!

    Detta har vi missat att det har kommit en ny bloggande katt, suckjam, men självklart ska vi även följa dig och dina dagar fram till att du hittar ngn att ta tass om. Fina kisse, vi ska läsa här om dig

    Tass på dig du fina katt

    SvaraRadera
  6. Jamar som: Anonym: **Tänk om jag fick göra så med vissa människor bara släppa av dom nånstans utan mat och vatten**
    FY vad man blir ARG och LEDSEN hur folk beter sig mot oss katter :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir både arg och ledsen när människor gör så.

      Radera
  7. Jag håller också med Anonym. Det är så grymt och hjärtlöst handlat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, man undrar om de inte har nån medkänsla alls.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...