onsdag 2 juli 2014

Katten Daimien på Södertälje Katthem berättar

Hej, jag heter Daimien och bor på Södertälje Katthem.

När min kompis och burgranne Bobo flyttade häromdagen var han förstås förbi och sa hej då och lycka till! Han sa också att han tyckte jag skulle bli nästa bloggkatt.

Jag funderade en stund, sen kom jag fram till att jag nog har en hel del att berätta. Kanske mer än de flesta av mina kompisar, eftersom jag hunnit bli 6 år.

Mycket har hänt under mitt liv. Inte så många roliga saker,  men jag vill berätta ändå.

Hoppas ni vill följa med på min berättelse?

18 kommentarer:

  1. Hej hej! Ja, så klart vill jag höra din historia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, kul. Jag ska snart börja berätta.

      Radera
  2. Välkommen som bloggkatt Damien, ska bli spännande och säkert sorgligt att höra din berättelse, jamar från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, ja, så många roliga historier finns ju inte att berätta.

      Radera
  3. Hej, Daimien, och välkommen i bloggkattsgänget! Vi är med dig och även om vi bereder oss på tårar i morrhåren vill vi veta din historia. Buff på dig!

    Välkomsttassar från klosterkatterna genom Majsan och Jenny, fd. bloggkatter på Södertälje katthem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan och Jenny, känns trygga att ha kompisar som varit i samma situation.

      Radera
  4. *vinkar glatt till Damien*
    Välkommen! jamarns vilken snygging du är! *nosrodnad*
    Det skall bli jättespinnande att få lära känna dig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Hej Daimien! Vi ser fram emot att lära känna dig! Vad snygg du är, vitt och svart är en fin kombination (jag Deco) är lite lik dig med svarta partier lite här och där! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst är det fint med vitt och svart?

      Radera
  6. Välkommen! Fint namn du har. Xantippa

    SvaraRadera
  7. Va' söt och gullig du ÄR! och vad mycke kattklokskap du måste besitta då du är hela 6 år! Perfekt när du nu är bloggkatt! Nosbuffs från Sven å Räkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven å Räkan, ja 6 år kanske är en perfekt ålder?

      Radera
  8. Det ska bli jättespännande å höra vad du har att berätta. Jag har bara fått överta "gamla" katter å det går jättebra det å du är ju inte ens gammal...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, alla katter, oavsett ålder, har rätt till ett bra liv.

      Radera
  9. Det är klart vi vill följa med dig i din historia!! Och få lära känna dig och så följa dig ända tills det är dags för dig att få komma till ditt egna hem!! Välkommen till bloggvärlden snygging!! Kramar och nosgos från Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte, vad snällt att ni också vill höra min historia.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...