torsdag 5 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag har jag haft tass om öppet hus igen. Det kom lite folk. En snäll tjej var inne hos mig också, men jag blev så till mig efter en stund så jag råkade nafsa henne lite.  Det var inte så smart gjort har jag förstått efter åt.

Blogghjälpen har sagt åt mig på skarpen att jag måste sluta med såna dumheter. Jag ska försöka. Henne har jag aldrig bitit för hon kan "läsa av" mig. Hon vet när jag börjar bli för ivrig och då slutar hon klappa mig.

Men hon säger att man inte kan förutsätta att andra människor ska veta när man ska sluta klappa mig.

Måste nog jobba lite till på det där!

18 kommentarer:

  1. Host, harkel. Jag är likadan och det är mer än en gång jag råkat bli lite väl ivrig och bita husse i ett finger eller hela handen... ibland armen eller näsan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nu blir jag glad för det här betyder ju att jag inte är ensam!

      Radera
  2. Vet du vad Bobo, jag är precis likadan! Ibland blir det ju så där extra gosigt att man bara inte kan låta bli. Men jag är säker på att du kommer hitta en husse eller matte som tycker det är ok, precis som min matte tycker.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag hoppas det kommer nån som förstår att jag inte gör så här för att vara elak. Det bara blir så när jag blir lite överglad.

      Radera
  3. Joachim Fransson5 juni 2014 kl. 20:17

    Hade en katt en gång som bet i näsa och snutta öra när hon kelade och myste. Inget av det tyckte jag var fel. Du hittar din människa som förstår snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joachim, det låter som om även jag har en chans - fast jag nafsar ibland.

      Radera
  4. Det går ju liksom inte att låta bli ibland när det är sådär gosigt.. tror Blogghjälpen får förklara det för de som kommer...Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, blogghjälpen brukar förklara, men ibland kanske hon inte ser att jag har besök.

      Radera
  5. Då var det ju inte rätt människa för dig, tyvärr. Hoppas den människan snart kommer som förstår att uppskatta kärleksnafs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det hoppas jag också. Snart.

      Radera
  6. Du var så enormt söt Bobo så det gjorde inget att du nafsade mig på hakan :-). Ibland blir man lite för ivrig när man vill kela och då åker klor och tänder fram. Hade gärna tagit hem dig men jag tror inte lille guldhamstern Ludde skulle uppskatta att få en ny rumskamrat, men du skulle nog uppskatta honom ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, aha - var det du som var inne hos mig. Hoppas du kommer tillbaka. Det var jamarmysigt att gosa med dig. Hoppas du förstår att jag inte nafsade för att vara elak?

      Radera
    2. Klart du inte är elak Bobo! Du är en.jättemysig katt och visst kommer jag tillbaka och kelar med dig!

      Radera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Jag brukar också naffsa på min matte och husse och ingen av dom protesterar.
    Min matte gillar jag att naffsa i näsan *fniss*

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, vilken bra matte och husse du fått. Det verkar finnas många katter som gör som jag?

      Radera
  9. Mjausan Bobo, det händer allt oss också, att vi nafsar till matte ibland, när vi vill gosa och mysa med matte,
    Det gör nog alla katter mer eller mindre.

    Tass på dig du fina katt

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, tror du alla katter gör så? Det känns bra att inte vara ensam.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...