måndag 16 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag har det varit möte här på katthemmet igen. Givetvis hade jag planerat allt.

När mötet var klart fick jag äntligen gå ut och inspektera kattsalen en stund. Under själv mötet var det tre av mina kompisar som var ute och jobbade i både kattsalen och personalutrymmet där mötet pågick. Jag fick täta rapporter om vad som försiggick och vad som sas.

När jag inspekterat allt blev jag upplyft av en trevlig tjej.  Hon gör mycket för oss katter, liksom många andra. Innan jag visste jamet av hade hon lurat in mig i buren igen, men jag hade i alla fall gjort min inspektionsrunda.

Sen har vi fått en rapport från Amandas matte. Vi fortsätter hålla tassar och tummar för henne så hon snart mår bättre!

14 kommentarer:

  1. Det är ju så bra att ni hjälps åt så att mötena flyter på! Visst är det härligt med go.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är jamarbra att vi hjälper varandra.

      Radera
  2. Alltså- 3 katter i salen som håller koll och du som gruppledare för att tvåbeningarna skall hålla sig till mötesdagordningen och säga RÄTT saker! Besvisat igen: Tvåbeningar klarar sig ju inte en dag utan oss katter!

    SvaraRadera
  3. Det verkar ju som om samarbetet fungerar ypperligt där, er katter emellan! Rätt smart att dela upp inspektionerna så där, så blir många delaktiga. Och klokt att låta dig göra slutinspektionen, det är ju ändå den som är viktigast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, visst ärä slutinspektionen viktigast, men också att kompisarna känner sig delaktiga.

      Radera
  4. Vad bra att du har pålitliga medarbetare som hjälper dig hålla koll! Kul med trevliga tjejer som hjälper er katter, men lite taskigt var det att bura in dig.
    Här fortsätter vi också att hålla tassarna för Amandas matte.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är bra att kunna deli, dirige,,, äsch dela på arbetet.

      Radera
  5. Jamar som Gustav att ni är smarta som delar upp arbetet så att många blir delaktiga !
    Att ni dessutom är fler som kan hålla koll på dom hopplösa 2-beningarna gör ju inte saken sämre ;-)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nä det är tur att vi kan hjälpa de stackars tvåbeningarna.

      Radera
  6. Föredömligt samarbete! Så mysigt det såg ut uppe i famnen, det syns att ni är proffsgosare båda två. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, ja det var jamarmysigt i hennes famn. Det tror jag alla katter tycker.

      Radera
  7. Du ser något stressad ut på bilden. Du jobbar väl inte för hårt? *orolig*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nä, jag har stor kattpacitet!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...