tisdag 10 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Ni som följt min blogg ett tag vet ju att jag gärna och alldeles gratis, undervisar i olika ämnen.

Idag tänkte jag visa hur det kan se ut när man bitmarkerar blogghjälpen. Man tar helt enkelt hennes ena arm i munnen och håller den där en stund.

Den här bilden är tagen för ganska länge sedan, och jag har faktiskt inte ens försökt bitmarkera henne sedan dess. Ska också berätta att jag inte alls bet hårt utan bara markerade. Jam behövde inte ringa efter ambulans åt henne och blodet forsade inte heller.

En av orsakerna till att jag slutat med detta är att blogghjälpen skaffat sig en väldigt ful ovana. Hon BLÅSER MIG RAKT I ANSIKTET när jag bitmarkerar! Det är ju väldigt otrevligt, så jag tror inte jag ska bitmarkera henne mer.

12 kommentarer:

  1. Ibland är det ju lite skönt att markera lite.. Tycker Blogghjälpen har ett belevat sätt ändå, blåsa är ju ändå inte så farligt även om det känns lite skumt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vet inte om jag håller med er där...

      Radera
  2. Attans, blåsas i ansiktet är inte artigt.
    Men bitas är inte helt och hållet godkänt heller så det kanske jämnar ut sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, njaeaaej, jam tycker not att bitning är mindre oartigt.

      Radera
  3. OJ, vilken cool bild, först fattade jag inte vad du höll på med, såg ut som du tänkt ta 'en rejäl tugga' men som du skriver så är det ju en bitMARKERING!! Du är verkligen en bra pedagog!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam vill inte skada nån, bara visa att jag skulle kunna!

      Radera
  4. Det var väl tur att du inte bet hårt, tror blogghjälpen inte hade uppskattat det. Och om man riskerar att bli blåst rakt i nyllet är det väl lika bra att sluta kärleksmarkera också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, jam funderar faktiskt allvarligt på att sluta markeringarna helt.

      Radera
  5. Jamarns vilken bra instruktionsbild! Jag får nog öva lite på matte ikväll, fast jag brukar oftast nafsa på hennes händer. Bli blåst på är inget trevligt, hoppas inte matte får för sig något sånt. Fast hon påstår att det inte är trevligt att bli bitmarkerad heller. Hmmmjam, tål att funderas på.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, se till att matte inte börjar blåsa! Det räcker att blogghjälpen gör det.

      Radera
  6. Vilken bra pedagog du är, Bobo, mjau Tassarna upp.
    Vi brukar också bli blåsta på, ibland av matte, men då bitmarkerar vi, för att tala om att det inte var så trevligt, (

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, fast matte blåser väl bara om ni gjort nåt?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...