lördag 17 maj 2014

Samie tackar alla bloggkompisar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har det nog varit den speciellaste dagen i mitt liv.

Först hade vi ju hej-då-party i natt på katthemmet. Alla kokmpisar här lyckönskade mig och jag sa att  jag hoppas de allihop får kanonhem, ju förr desto bättre.

Det var ett kul party, men jag var ju lite splittrad. Jag tänkte på packningen, på hur hemtransporten skulle gå, på hur det ser ut i mitt nya hem o s v. Dessutom la jag sista tassen vid loppisen på katthemmet.

Strax före mitt på dagen kom blogghjälpen. Hon gick direkt in i min bur och lyfte upp mig. Jag tryckte mig mot hennes huvud som jag brukar och kurrade. Hon pratade med mig och sa att snart kommer matte och hämtar dig. Då ska du flytta till ditt alldeles egna hem. Jag kommer sakna dig nåt enormt men är jätteglad för att du får ett eget hem nu. Hon snörvlade lite när hon pratade, det hörde jag. Sen satt hon ner mig och hälsade på mina burkompisar också.

Sen gick hon ut ur buren - och jag försökte inte ens smita med! Jag måste ju bevaka min packning.

Efter en stund hörde jag att en av mina mattar kom. Blogghjälpen gav henne ett papper, Avtal, som hon skulle läsa igenom och skriva under.

Under tiden kom blogghjälpen till min bur med mattes transportbur. Hon satte ner den, la in min egen filt och skulle ta fram blixtmojängen. Men innan hon fått fram den hade jag redan gått in och lagt mig i buren. Här vågade jag inte ta några risker.

Då stängte blogghjälpen dörren och bar ut mig till matte som satt och skrev på avtalet. Ute i personalutrymmet, där jag varit flera gånger när jag smitit ur buren, fanns det ganska många snälla människor som jag träffat många gånger. De har städat min bur, gosat med mig och givit mig mat. De tittade in i buren och önskade mig lycka till.

Blogghjälpen sa att hon skulle sakna mig jättemycket men att hon var jätteglad att jag fått ett eget hem. Hon bad matte att berätta hur det går när jag bott in mig i mitt nya hem. Det lovad hon.

Snart kommer en av mina kompisar att ta över bloggen. Det får ni läsa mer om sen!

Tack för att ni stöttat mig! Ni har varit jättesnälla och det hade varit mycket tråkigare utan era kommentarer och ert stöd! Nu måste ni lova att stödja min efterträdare också!




16 kommentarer:

  1. Jag förstår blogghjälpen. Man får en klump i halsen av att läsa ditt sista blogginlägg här... vi är jamarglada för din skull, men vi kommer att sakna dina roliga berättelser om busiga rymningar m.m. Var rädd om dig och dina mattar nu! Vi önskar dig all lycka till och sänder en tröstkram till blogghjälpen. Skall bli spännande att lära känna nästa bloggkatt nu!

    Kramar från klostermattarna och kurr från klosterkatterna samt lilla jourkatten Tessan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, nu ska jag busa på annat håll. Det ska bli kul.

      Radera
  2. Här snörvlas det med nu ska du veta!! Men för en bra sak :) Du kommer att vara saknad här till tusen, men det är det värt för du får ju ett alldeles eget hem!! Och vi vill önska dig all lycka, och ett underbart liv i DITT hem!! Och självklart kommer vi troget att följa din efterträdare <3
    Kramar och Nosgos från Beata, Doris, Sunny och matte <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte, gladsnörvel är bara bra. Och tack för lyckönskningar!

      Radera
  3. Lycka till Sammie och berätta gärna hur du har det i ditt nya Hemma :)

    =^.^=

    Lycka-till-nospussar
    /Amanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag ska be mina mattar hjälpa mig att berätta hur jag har det så småningom!

      Radera
  4. Tänk! Nu är du Hemma! Vi kommer att sakna dig massor, är så glada för din skull! Ser fram emot att höra hur du har det! Självklart så stöder vi nästa bloggkatt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jaaa, jag kan knappast fatta att jag är HEMMA i mitt EGET HEM!

      Radera
  5. Vad roligt att veta att du befinner dig i ditt nya hem nu. Ska bli intressant att höra hur det har gått för dig när du har bott in dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jag ska försöka berätta hur jag har det så småningom.

      Radera
  6. Det är så roligt att du nu har hittat dina människor och ditt alldeles eget hem! *svansdans* Tänk, nu får du lära dina människor lite av dina favoritbus. Vi kommer förstås att sakna dig, men det är toppen att veta att du får ett bra hem och snälla mattar. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag har jamarmycket bus att lära mina människor. Hoppas de gillar det.

      Radera
  7. Nu fick vi allt en glädjetår på nosen. Vi är så glada för din skull och ser fram emot rapporteringar om hur bra du har det i ditt eget hemma!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är visst många som fått glädjetårar. Inte minst blogghjälpen.

      Radera
  8. Lycka till med ditt nya liv! Här av dig och berätta när du har blivit lite varm i pälsen. Xantippa

    SvaraRadera
  9. Xantippa, jag ska be mina mattar hjälpa mig att berätta så småningom.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...