fredag 9 maj 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har det varit en jobbig dag.

Först fick jag ordna så blogghjälpen kom iväg med sin Bessy, som också kommer från vårt katthem, till vettisen. Ni ser henne på undre bilden. För ett å sen upptäcktes att hon har en hjärtsjukdom, HCM. Den skulle kollas upp efter ett år och det var det som gjordes idag.

Dessbättre verkar det inte ha hänt mycket med hjärtat sen senaste undersökningen, så Bessy behöver inte medicinera. Men hon var VÄLDIGT missnöjd med undersökningen! Ultraljud kallades det, har hon jamat. Det ska hon aldrig göra om! Fast blogghjälpen säger att hon måste om ett år igen. Har ni hört en sån envis tvåbening?






6 kommentarer:

  1. Uschjam, sånt där ljud har jag också gjort, det var HEMSKT! Jag brukar aldrig protestera, men det finns ju gränser! Men jag hade större tur än Bessy, för ingen har sagt att jag måste göra det igen. Stackars henne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det var hemskt, men vi vill ju inte mista henne så då måste hon gå igenom det här igen.

      Radera
  2. Vilken tur att Bessy's HCM inte blivit värre !
    Hälsa Bessy att om ett år det är det JÄTTE lång tid till :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jam ska jama till Bessy att det är jätelång tid till näst år!

      Radera
  3. Bra att sötnosBessy sätter ned tassen å visar vem som bestämmer! hihi!

    SvaraRadera
  4. Sven, Bessy är ganska liten till växten, men hennes vilja är inte liten! Hon vet vad hon vill.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...