söndag 11 maj 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus igen. JAg har som vanligt tagit tass om alla.

Dessutom  håller jag på att planera en MEGALOPPIS nu på lördag, den 17:e maj. Då är alla välkomna till katthemmet mellan 13-16!

Det finns finfina saker att köpa. Och så blir det lotteri och grillad korv också! Och det bästa av allt: ni får träffa oss katter!

En av alla som hjälper oss är jourmatte som gör jamafina kassar  som ni kan beställa! Ni tjänar pengar på att inte köpa kassar varje gång ni går till affären och så sparar ni miljön också - samtidigt som ni hjälper oss katter! Kan det bli bättre?

  

12 kommentarer:

  1. Oj vad spinnande med megaloppis! Vi kan dessutom vara säkra på att det blir succé när det är du som har tass om planeringen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, jag tror jag kan utlova succé! Ni skickar väl hit matte?

      Radera
  2. Samie, få se om min matte kan komma, jag fyller nämligen 5 år just på lördag och hon måste förstås fixa mitt party och framför allt köpa handskalade färska räkor! Jamar från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, jam tycker hon kan komma hit och köpa nån fin present till dig! Tänk att du redan är 5 år!

      Radera
  3. Du har verkligen massor av saker att organisera! Vi hoppas på bra väder och många besökare på lördag. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus. Vi hoppas också på fint väder och många besökare. Ni kan väl skicka hit matte?

      Radera
  4. MEGA Loppis!!! Det låter som ett omfattande arrangemang! Jag har ingen aning om hur man skulle göra för att organisera ett sån't! Du är verkligen beundransvärd som fixar detta och allt annat trots din unga ålder!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, blogghjälpen brukar säga att man växer med uppgiften. Numera klarar jag av det mesta! Hoppas du skickar hit matte!

      Radera
  5. Megaloppis låter megaspinnande. Fast det bästa är ju så klart att få träffa katter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, klart det är vi katter som är själva poängen!

      Radera
  6. Så jamartrist att vi inte kan komma på megaloppisen! Men vi har köpt fem fina kassar av Pelles matte, ska bli så kul när de kommer! Och pengarna går ju till de rätta kattsonerna också :-) <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, vad snällt att ni stödjer oss genom att köpa Pelles mattes fina kassar!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...