torsdag 29 maj 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om Öppet Hus. Det kom inte så många besökare, så blogghjälpen och jag passade på att ha en lång konferens inne i min bur. Ni kan se på bilden hur jag såg ut och ni kanske också ser att jag satt i blogghjälpens knä hela tiden.

Det är så klart mycket att tänka på när man är ansvarig för öppet hus. Alla ska ju trivas och det är viktigt att vi katter är i god form. Jag var tvungen att gå ut i kattsalen inte mindre än tre gånger idag för att se till att alla kompisar var putsade och fina. Blogghjälpen säger att jag är en värdig efterträdare till Samie vad antalet smitningar beträffar. Förstår inte vad hon menar.

På slutet kom det två snälla människor som jag jamade en hel del med. Deras katt, som också kommer från katthemmet, är försvunnen sen flera veckor. De är jamaroroliga. Vi håller tassar och tummar för att han snart kommer hem igen.

Sen är jag lite orolig för min bloggkompis Hjulia Huller om Buller. Jag har inte hört nåt från henne på flera dagar och senast hon bloggade mådde hon inte bra för hon hade ont i ryggen. Hoppas hon mår bättre och att hon snart hör av sig igen.

10 kommentarer:

  1. Du måste ju kolla att alla sköter sig ;-).Härligt med mys! Hoppas verkligen att den försvunna kissen kommer hem snart.
    Vi undrar också över Julia. Hoppas att det är ok där. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam tycker det ingår i mitt uppdrag att kolla mina kompisar!

      Radera
  2. Fantastiskt vad noggrann och ambitiös du var som var ute så många gånger och såg efter att allt var OK! Märks att du tar ditt uppdrag på stort allvar!
    Vad tråkigt med den försvunna katten. Hoppas verkligen den kommer tillrätta. Och att Julia snart bloggar igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är ju ett viktigt uppdraag jag fått så det gäller att sköta det noga.

      Radera
  3. Hoppas den försvunna missen hittar hem snart igen till sina oroliga människor!
    Vi undrar också över Amandas matte, hoppas det inte är något allvarligt.
    Bra att du smiter ut så du kan ha bättre koll på allting, jam menar hur skall du annars kunna styra allt?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja han ska inte alls vara ute på egen tass! Hoppas han förstår det och springer hem.

      Radera
  4. Förstår inte heller vad Blogghjälpen menar med rymningsbenägen ?!
    Du kollade ju bara så att alla var nyputsade o fina !
    Jag o matte undrar också hur det är med Julia ?
    Hon har inte varit på fejjan heller.
    Hoppas som ni att allt är OK !
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, har bestämt mig för att inte fundera mer över vad blogghjälpen menar. Jag måste ju sköta mitt jobb.

      Radera
  5. Söööt tunga som sticker ut! hihihi!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...