onsdag 28 maj 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Nu har jag ju berättat hur jag hamnade här. Ni kanske förstår att det var lite jobbigt i början. Jag vågade ju inte lita på att människor var snälla på katthemmet, men nu vet jag att de är det.

Blogghjälpen säger att jag har ett litet "tassicap", nämligen att min tunga tittar ut lite ibland. Hon tycker det är jättesött. Själv tycker jag ju att det ser lite manligt ut. Som killkatt vet jag inte om man vill benämnas som "söt".

I morgon ska jag för första gången ta tass om öppet hus. Det är lite pirrigt, men det ska nog gå bra.

Sen kan jag också berätta att vi har alldeles färska rapporter från min föregångare, Samie. Det går jättaébra för honom i hans nya hem. Han har fått hem sin lilla kattungekompis nu och de trivs väldigt bra tillsammans. Tänk om jag också skulle få ett kanonhem en dag *drömmer*.



13 kommentarer:

  1. Vad fint att höra att du kan lita på människor nu. Det var för väl att du fick komma till ett ställe där alla är snälla och tycker om katter! Är det ett tassicap att tungan tittar ut? Det gör min också när någon gosar med mig!
    Vad kul att det går så bra för Samie, det var verkligen roligt att höra! Snart står nog din människa i burdörren, det håller jag tassarna för!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, trots allt har jag haft lite tur, även om det har varit tråkigheter också. Men nu kan det bara bli bättre.

      Radera
  2. Vi håller med Blogghjälpen, du är söt! Kommer säkert att gå bra med Öppet hus men det är klart att det känns lite pirrigt. Härliga nyheter från Samie! Snart är du i ditt eget hem du också! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tror ni verkligen att jag också kommer få ett eget hem??

      Radera
  3. Klart man INTE vill höra att man är söt när man är killkatt !
    Tror säkert att du klarar av det alldeles galant att ta tass om det öppna huset imorgon :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nä, söt är ju inte rätt ord om man är kille, eller hur?

      Radera
  4. Öppet hus kommer gå jamarbra när du tar tass om det. Men det är väl inget tassicap att tungan tittar ut? Vi tycker det bara låter gulligt.
    Vad jamarskoj att få höra glada nyheter från Samie! Vad kul att han har fått en bästis att busa med.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä jag tycker inte det är nåt tassicap. Jag mår inte dåligt av att min tunga visar sig ibland.

      Radera
  5. Jamar som de andra - inget tassicap att tungan sticker ut, snarare tvärt om!! Du får nog stå ut med att vara söt för du är jättesöt!
    Tänk, snart kanske du också får ett eget hem med en kompis!
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, OK, jag ÄR väl söt då *rodnar*.

      Radera
  6. Visst är det fräckt att kalla oss killar för 'söta'? Vi är ju ståtliga, manliga och framförallt tuffa. Fast ibland känns det ju trevligt att få höra hur fin man är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det är ju PRECIS såna vi är. Tjejer är ju söta, ju.

      Radera
  7. Låter både manligt och charmigt med tunggrejen Bobo, det ger ju dig ett alldeles personligt och unikt drag :-) Säkert väntar ett jättemysigt för alltid-hem på dig också, det känner vi inom oss <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...