lördag 24 maj 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Som ni kanske vet bodde jag under altanen vid ett hus när jag blivit hemlös. Det bodde flera katter i huset. Vi kom bra överens, men jag fick inte flytta in i alla fall, för människorna tyckte det blev för många katter.

Efter en tid hörde jag att de sa att de borde ringa till katthemmet. Men så sa de att "de har väl alltid fullt, så det kanske inte är nån idé". De fortsatte i alla fall att mata mig.

En dag såg de att jag inte kunde stödja på ena framtassen. Jag hade väldigt ont och den var alldeles svullen. Jag tänker inte berätta hur  jag skadade tassen - nån hemlighet vill jag behålla, men ont gjorde det.

Människorna såg bekymrade ut. Då hörde jag att de sa Nu ringer vi katthememt i alla fall. Vi kan inte få mer än nej.

 Jag fortsätter berätta i morgon, men jag ska jama att det kändes väldigt tröstande att blogghjälpen var här en stund mitt på dagen idag. När hon satt sig ner i min bur hoppade jag direkt upp i hennes knä och började tvätta mig. Jag tvättade hennes kind och ena hand också. Tyckte det behövdes. När man tänker tillbaka på såna här tråkiga saker som de jag berättat idag kan man behöva lite tröst.


9 kommentarer:

  1. Vad skönt att blogghjälpen var där, vi vet att hon är jamarns så bra på att trösta missar! Men nog borde hon ha tvättat sig innan hon åkte hemifrån, tur att du tog tass om henne.
    Synd att du inte fick flytta in där när du kom överens med de andra katterna, men vi blev glada när vi läste om att de skulle ringa katthemmet.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst tycker man att hon borde tvättat sig bättre, men hon blev ren efteråt i alla fall.

      Radera
  2. Skönt att de brydde sig ändå, människorna med altanen. Det behövs helt klart massor med tröst när man tänker på allt elände. Tröstbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst behövs det tröst när man tänker på tråkiga saker. Jag är glad att jag får det nu.

      Radera
  3. Åh, här kommer tröstbuffar från oss också. *buffar ivrigt*
    -Tindra och Viska,
    föredetta hemlösa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, tack Tindra och Viska. Ni vet ju själva hur det var att inte få tröst. Men nu får ni ju det av både husse och Sippo när ni behöver.

      Radera
  4. Va' duktig du är som berättar vad du varit med om trots att det är tråkiga å jobbiga saker å du blir lite ledsen!
    ps.Räkan jamar att han känner på sig att du SNART får ett eget hemma! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, brukar Räkan känna på sig rätt saker?

      Radera
  5. Låter ju bra att ägarna till altanen i alla fall ska prova att ringa Katthemmet !
    Vet du vad , Bobo ?!
    Min matte är också dålig på att hålla sig ren :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...