måndag 28 april 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Jahajam, då har man förberett allt för kvällens styrelsemöte. Klart det är en hel del jobb med sånt, men numera går det ganska snabbt för mig att analysera vad som är viktigt. Det svåra är att få blogghjälpen att förstå vad hon ska säga och göra.

Hon var i alla fall inne hos mig en stund och jag satt i hennes knä. Då blixtrade hon mig med nya feletonen!

Men, det vore ju inte blogghjälpen om allt gick som jag räknat ut. Nä, när hon komm hem och skulle visa  bilderna i dagens blogg kunde hon inte överföra dem från feletonen till datorn!

Nåjam, nu finns jag i alla fall i feletonen. Och hon har faktiskt kunnat överföra kontakterna från sin gamla till sin nya feleton också. Själv! *tappar hakan*

10 kommentarer:

  1. I det här läget bör blogghjälpen ha mycket beröm och uppmuntran för det hon faktiskt klarar av. Betänk att hon är en tvåbening! Med ditt stöd och din uppmuntran kommer hon göra stora framsteg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du har kanske rätt. Om jag hjälper henne ska det nog gå bra.

      Radera
  2. Bra att du har förberett inför mötet, annars går det väl som med blogghjälpens telefon. Men vi måste erkänna att hon var duktig som kunde föra över kontakterna, men gjorde hon det verkligen alldeles själv? Var det inte en liten söt svart katt som gav henne en hjälpande tass?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tänk att jag blev avslöjad av dig! Klart jag hjälpte till att föra över kontakterna!

      Radera
  3. Men så bra att allt fungerar, klart att en hjälpande tass gör sitt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, utan en hjälpande tass blir livet svårt för de flesta tvåbeningar.

      Radera
  4. Du e verkligen superduktig som så snabbt å skickligt har kommit in i alla göromål som landar mellan en bloggkisses tassar! Men hur gör du för att vara SÄKER på att blogghjälpen framför det DU sagt åt henne att säga på möten av olika slag? Tillträde till alla utrymmen.........:-), så att du kan tjuvlyssna! hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jag hör ju en hel del inifrån min bur, men det är klart att jag jobbar på att få tillträde överallt, jämt.

      Radera
  5. Hej.
    Ni är helt underbara som tar hand om kissarna! :)

    Vi kan tänka oss att sponsra er för det fantastiska arbete ni gör. Är ni intresserade maila mig på friends@zoozoo.com :)

    Varma hälsningar,
    ZooZoo-Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. ZooZoo-Jenny, vi är alltid intresserade av sponsring. Blogghjälpen kommer maila dig!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...