söndag 20 april 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar



Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har jag ÄNTLIGEN fått mitt paket!

Som ni ser är det klart och tydligt adresserat till MIG, Samie! Ändå tar det kattiljoner dagar för blogghjälpen att se till att jag får min viktiga post!

När jag krävde en förklaring säger blogghjälpen: den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Har ni hört nåt så dumt? Vem har hittat på det?

Nåjam, inuti paketet låg ett fint påskkort. Det var från Sven, Räkan och Lucia!

Vad snällt av er att tänka på mig i påsk. Tack snälla ni!

Inuti paketet låg det också en påse godis och en leksak.

Jag tog genast tass om leksaken. Blogghjälpen sa att jag fick leka med den en stund, men eftersom det fanns lite saker på den som kunde "gå sönder" när jag hanterat den ett tag, skulle hon ta bort den sedan. Har ni hört så fräckt?

Det var i alla fall en jamarkul leksak. Blogghjälpen sa att den såg helt annorlunda ut när hon kom tillbaka till buren efter en stund. Förstår inte vad hon menade. Hon kanske inte känner till kattifieringsproceduren?

Sen var det ju det där med godiset. Ni som följt min blogg kanske vet att jag inte mådde så bra i magen förut. Tyvärr verkar det som om magtoket kommit tillbaka lite grann, så jag får inte äta godis nu. Bara ett specialfoder. Men det gör inte så mycket, för jag tycker den maten är jättegod.

Vad sa ni? Om jag smitit idag? Så klart! Det var ett jamarbra påsksmit. Jag hann ända in på kontoret idag. Där har jag inte varit förut. Men där finns nog mer att undersöka!

8 kommentarer:

  1. Vad snälla Sven, Räkan och Lucia är!
    Vad tråkigt att magen börjat krångla igen, hoppas den blir bättre snart!
    Visst är tvåbeningar larviga när det gäller nya leksaker? Här är matte likadan och påstår att vi tar sönder dem direkt när det enda vi gör är att kattifiera dem ordentligt.
    Vad kul med en utflykt ända till kontoret! Bra att du håller koll så de inte gömmer fler paket där som är till er.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst var de snälla! Ha sönder saker! Det skulle vi ju aldrig göra? Kontoret måste absolut undersökas igen!

      Radera
  2. Så snällt av Sven , Räkan och Lucia att skicka paket till dig !
    Tråkigt att du blivit lite dålig i magen igen :(
    Men det är ju tur att din special mat smakar gott :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jag hoppas magtoket snart går över. Förra gången jag fick min specialmat gick det över ganska fort.

      Radera
  3. Bra att paketet äntligen kom i rätta tassar!! Synd om din lilla mage men du kan ju ta med dig dreamispåsen ut i kattsalen och bjuda dina kompisar nästa gång du smiter ut!
    Nosbuffar från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katten Sven, visst kan jag bjuda kompisarna på lite dreamisar. Då blir jag noo poppilär! Men jag måste nog spara lite tills magen mår bra igen!

      Radera
  4. Så snällt att du fick paket! Med gottisar och leksak! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja plötsligt blev påsken mycket roligare!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...