söndag 16 mars 2014

Kort rapport från Stellan och Glorias matte

Egentligen skulle det inte vara nåt blogginlägg idag, men jag blev nyss uppringd av Stellans och Glorias matte.

"Det går hur bra som helst! Stellan "äger" stället."

Gloria låg kvar nån timme i badrummet efter att vi gått i fredags, sen kom hon fram. Hon går omkring och tittar. Matte har inte fått klappa henne ännu, men hon får lägga mat alldeles intill henne.

Stellan hoppade, som väntat, över gallret till vardagsrummet alldeles efter att vi gått i fredags, och han har suttit och kollat på vattnet utanför där fåglar badar.

Matte är övertygad om att det kommer gå jättebra!

Kan man bli gladare?

11 kommentarer:

  1. Vi blir lite blanka i ögonen!Stellan är ju supertuff och Gloria jättemodig som faktiskt är ute och kolla läget! Underbart! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det kunde inte blivit bättre!

      Radera
  2. Vilka härliga nyheter! Det där kommer bli jamarbra!
    Idag visar jag lite bilder från vart jag bodde som hemlös innan jag kom till er. Tänk att det snart är hela 4 år sen jag flyttade till matte.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det komemr bli jättebra. Ska genast titta på bilderna.

      Radera
  3. Såååå underbart att höra, nu måste vi dansa svansdans igen! Vad underbart för Stellan OCH Gloria att äntligen få äga ett ställe och en matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ja, blogghjälpen är alldeles varm i hjärtat.

      Radera
  4. Åjam så skönt att höra. Vi hoppas att det kom fler kuliga rapporter från dem senare.

    SvaraRadera
  5. Så underbart att höra!! Nu blev vi alldeles varma i hjärtat!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...