onsdag 5 mars 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättara

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har det varit vilodag. Bäst att vara utvilad här, må ni tro. Det är inte bara det att man måste vara utsövd när man har kontrolluppdrag i fönstret. Nä, man måste vara på sin vakt mot vissa tjejer också, som börjar mopsa upp sig.

Gloria kan jag ibland få en tassmäll av, men det gör inte så mycket. Jag vet att hon gillar mig i alla fall. Men idag kom Maja in i vårt rum tillsammans med jourmatte. Och vet ni vad hon gjorde? FRÄSTE åt mig!

Knäppa tjejer. Fast jag gillar dem ändå.

12 kommentarer:

  1. Visst är det trevligt med tjejer även om de fräser lite..Maja behöver nog lära känna dig lite först Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tror ni att det är så enkelt? Så jag har fortfarande en chans då?

      Radera
  2. Det där har man ju viss erfarenhet av, så att jama. Förstår att du behöver vila litet, det brukar jag också behöva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vi sitter ju lite i samma båt, fast du har ju möjlighet att dra dig undan på ett annat sätt.

      Radera
  3. Är alla tjejer så där? Kanintjejen som bor hos oss är jag också lite skraj för! Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, oj, är det samma sak med kanintjejer? Trodde det bara var kattjejer som gjorde så.

      Radera
  4. Tror inte Maja hade varit så kaxig om hon inte haft jourmatte med sig!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, det tror inte jag heller!

      Radera
  5. Man har ju hört att tjejer kan vara lite lynniga, men varje gång vi jamar om det så att matte hör det, så säger hon att det är fördomsfullt och helt fel. Men kanske det ligger något i det ändå...?
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, jam undrar jag... Ingen tjej utan eld brukar man visst säga?

      Radera
  6. Vadjam? Fräser hon åt dig? Det måste blivit något missförstånd nånstans, för inte fräser man väl åt en fin katt som dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam! Hon fräser. Jam ska minsann jama till henne att du jamat att man inte fräser åt mig!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...