onsdag 26 mars 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Som många av er redan listat ut, var vi på väg till Södertälje Katthem.  Vi katter är ju alltid lite försiktiga när vi kommer till ett nytt ställe, så vi var lite låga i början.

Vi bars in i nåt som hette karantän. Vi fick en fin bur där, Samantha och jag.

Genast när vi kom dit fick vi mat, vatten och en toalåda och sköna dynor att ligga på. Första dagen hände inte så mycket mer, och det var ganska skönt, för vi var lite skärrade.

Nästa dag kom det in människor till oss i buren. De såg genast att jag inte mådde alldeles bra. Men de sa att jag skulle få lugn och ro och så hoppades de att allt skulle bli bra. Men, så enkelt var det inte.

7 kommentarer:

  1. Oj Samie, var du sjuk? när allt äntligen började se ljusare ut! Vilken tur att du hamnade på Södertälje katthem, de är ju så jamarsnälla å gör allt för att hjälpa en sjuk kisse, men det vet du väl vid det här laget? :-)
    Tasskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jag hade tur som blev väl omhändertagen ska du veta.

      Radera
  2. Det var jättebra att du hamnade på Södertälje Katthem.
    Där är det bara Snällisar som kan hjälpa dig med allt, även om du inte mådde så bra först.

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja de är snälla mot både mig och mina kokmpisar.

      Radera
  3. Jamarns vilken tur att du kommit till katthemmet om du var sjuk, för de hjälper alltid sjuka missar om de kan. Hoppas att du snabbt mådde bra igen.
    Förresten - ni kommer väl allihopa på vårt party ikväll? Vi firar födelsedag alla 3.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klart vi kommer på party! Ska bara se till att kvällspasset går hem först.

      Radera
  4. Tur att ni fick dela bur på katthemmet i alla fall
    *nosbuffar*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...